Infància, adolescència, drets dels infants i la seva qualitat de vida

Promoció per a un ús responsable i saludable de les tecnologies en educació secundària

Cicle de tallers dirigits a famílies, docents i adolescents

Aquest projecte neix amb el propòsit de poder transferir a la societat el coneixement produït a partir de les evidències científiques de la tesi doctoral titulada “Ús excessiu de les TIC i les xarxes socials i media multitasking en adolescents: Estudi sobre la seva relació amb la personalitat, el context social i les funcions executives”, realitzada per la Dra. Maria de las Mercedes Martín-Perpiñà.

La tesi va ser dirigida pel Dr. Ferran Viñas i la Dra. Sara Malo, ambdós membres en aquell moment del grup de recerca ERIDIQV, i va ser defensada a la Universitat de Girona l’any 2019, adscrita al programa de doctorat psicologia, salut i qualitat de vida de l’Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida.

El cicle de tallers que es proposa desenvolupar van dirigits, en primera instància, a adolescents de 12 a 16 anys dels 6 centres educatius de la província de Girona que van participar en l’estudi original, i estan dissenyats a l’entorn de tres grans temàtiques:

• Educació mediàtica al segle XXI. Tecnologies, joves i adults: de l’ús problemàtic a l’ús saludable.
  • Media multitasking, funcions executives i rendiment acadèmic.
  • Impacte de l’ús excessiu de les tecnologies i les xarxes socials en l’adolescència.

Informació sobre el projecte original