Facultat d'Educació i Psicologia

Universitats 360: TFGs 360 al Grau en Pedagogia – Videocàpsula 1/12

El projecte “Universitats 360. Ecosistemes educatius distribuïts i connectats d’aprenentatge” de la Universitat de Girona té la finalitat d’incorporar i potenciar des de la institució els principis de connexió amb el territori que guien l’Educació 360. El propòsit principal del projecte és la confecció d’un ecosistema educatiu integrat que permeti connectar aprenentatges, agents, temps i espais educatius, millorant així la contextualització dels aprenentatges universitaris. Amb la finalitat de compartir i difondre diferents projectes de connexió amb l’entorn de la Universitat de Girona, s’han desenvolupat 12 videocàpsules que ens permeten acostar-nos a experiències docents universitàries de vinculació amb el territori a partir de pràctiques diverses, transversals i interdisciplinàries.

“TFGs 360 al Grau en Pedagogia” és la primera experiència compartida en les videocàpsules d’Universitats 360. A partir de la iniciativa i demanda de l’Ajuntament de La Vall d’en Bas, va sorgir l’oportunitat de desenvolupar un projecte conjunt entre l’administració i el Grau en Pedagogia de la Universitat de Girona. Es va proposar a un grup d’estudiants la possibilitat de desenvolupar, en el marc del seu Treball de Final de Grau, el disseny d’un pla estratègic municipal en els àmbits d’educació i cultura inspirat en els principis d’Educació 360. Els i les estudiants van elaborar un diagnòstic de necessitats a partir d’entrevistes amb diferents entitats, serveis i agents de La Vall d’en Bas, així com la redacció dels objectius i mesures que definirien el pla estratègic del municipi pels pròxims 4 anys.

Aquest vídeo s’ha realitzat en el marc del projecte “Universitats 360. Ecosistemes educatius distribuïts i connectats d’aprenentatge” finançat per la Universitat de Girona en el marc de la convocatòria competitiva del Programa d’Impuls per la Innovació Docent i Millora de la Qualitat de la Docència. Model UdG21.