Escola Politècnica Superior

La segona edició de l’Encén Montilivi mou 2500 persones a passejar pel Campus Universitari.

Les setze instal·lacions experimentals, lumíniques i sonores repartides pel campus de Montilivi de la Universitat de Girona van ser les grans protagonistes d’amenitzar els vespres del 16 al 19 de novembre.

Les setze instal·lacions experimentals,  lumíniques i sonores  repartides pel campus de Montilivi de la Universitat de Girona van ser les grans protagonistes d’amenitzar els vespres del 16 al 19 de novembre.

El professorat del Departament d'Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica (UdG), organitzador de l’activitat juntament amb els alumnes, van acompanyar les visites guiades per explicar l’essència de cada un dels treballs exposats, iniciativa que el públic ha valorat molt encertada.

S’ha de remarcar la col·laboració de les empreses i centres educatius que han facilitat el seu material i els seus muntatges per a poder completar la ruta amb diversitat i qualitat.

L’organització valora aquesta segona edició de l’Encén Montilivi molt positivament amb les 2500 persones que han vingut a visitar-la que suposa el 20% d’increment.

La inauguració del dijous 16 a les 7 de la tarda va anar a càrrec del Rector de la UdG, Quim Salvi, de la Directora de la Politècnica, M. Àngels Pèlach, la representant del Consell Social, Assumpció Puig i el professor Miquel Rustullet, tots van agrair a totes les entitats, organitzacions, alumnes i professorat que fan possible aquesta exposició, també van remarcar el concepte de “La cultura de la llum”.

La primera instal·lació de la llista és la primícia de la projecció dels interiors dels edificis de la Politècnica feta amb dron a la pantalla en forma de 50 en motiu de la celebració dels 50 anys de la Politècnica a Girona que s’està celebrat durant aquest curs acadèmic.

Els resultats

La instal·lació indultada de l’any passat “Espai temps” ha estat la més visitada per segon any consecutiu.

Dissabte a la nit l’Escola de Música Avançada i So EUMES, va oferir al públic música en directe amb la projecció sincronitzada d’imatges.

L’Institut Vall de Llemena, va participar en dues instal·lacions amb el mapping en el pati de la Facultat de Dret i amenitzat amb DJ’s, llums i efectes de ritmes per ballar a una zona de l’aulari comú.

El Pixel Grid de l’ERAM es van comptabilitzar 1818 assistents a la façana de la Facultat de Ciències.

La instal·lació dedicada a l’arquitecte Joan Brunet de part del seu net Robert Alba, amb la col·laboració d’ ICMedia, es va considerar una de les més espectaculars de l’exposició, omplint el pati de l’edifici Politècnica 3, on s’hi realitzen els estudis d’Arquitectura, d’un viatge per la música clàssica amb la dansa lumínica a les façanes dels edificis.

Per altra banda, del públic se n’extreuen diversitat de preferències però la instal·lació de Paperonama és la que gaudeix d’una acceptació general. I com a hipnòtica la dansa de LEDs flors del Tecnoateneu de Vilablareix per la seva elegància en lligar música clàssica i tecnologia.

La potència de llum de BTM sound es va demostrar en els espectaculars dotze feixos de llums sincronitzats com un rellotge gràcies a la programació dels alumnes de 4t de GEE i DT GEE-GEEIA