Escola Politècnica Superior

Presentació del cicle de conferències: Aprenent a habitar: L’habitatge col·lectiu

Un cicle de conferències promogut pels professors Maria Pia Fontana i Àlex Sibils, responsables del curs Projectes 4: Urbanística 2 i Representació Arquitectònica 2, del Grau en Arquitectura de l'EPS-UdG

CICLE DE CONFERÈNCIES: Aprenent a habitar: L’habitatge  col·lectiu

L'objectiu del cicle és fer una mirada contemporània sobre el HABITAR DES DEL DOMÈSTIC I DES DEL COL·LECTIU, per preguntar-nos: Quina és la qualitat de les nostres vivendes i dels seus espais col·lectius? Com es pot millorar l'habitabilitat de l'habitatge? Com es plantegen decisions fonamentals per al projecte, des de la comprensió del lloc i de l'entorn? Com es desenvolupa una reflexió interescalar des de la unitat tipològica fins a la ciutat? Quines solucions constructives es proposen per millorar la relació entre exterior i interior?.
Es tracta de tornar a mirar i d'aprendre de projectes de gran vigència, per trobar noves solucions per a l'habitatge contemporani, com una resposta a la crisi sanitària que estem vivint a partir d'una paradoxal qüestió: Hauríem d'aprendre a viure a casa nostra?

Aquest cicle és la continuació del primer cicle internacional "Aprenent a habitar: les cases unifamiliars", organitzat durant el mes de novembre de 2020 a l'EPS-UdG i que ha comptat amb la participació dels arquitectes: Paco Sert (Espanya), Claudia roda (Mèxic); Pablo Gamboa (Colòmbia), Joan Maroto (Espanya).

Participaran en aquest segon cicle els arquitectes: Edson Mahfuz (Brasil), Marta Sequeira (Portugal), David Martínez (Espanya); Joan Maroto (Espanya)

Tot emmarcat dins dels Cicles de Conferències del Patronat EPS realitzats amb la col·laboració del DAEC (Departament d'arquitectura i Enginyeria de la Construcció), les ponències es realitzaran els dilluns durant el mes d'abril i maig, de les 15.30ha les 17.30h i estaran obertes a tot el públic.

El projecte de l'habitatge col·lectiu des de l'exploració tipològica dels interiors domèstics, fins a la relació urbana i el valor dels espais in-between és el tema de treball de curs "Projectes 4 de l'Grau en Arquitectura" dels professors Maria Pia Fontana i Àlex Sibils. Els alumnes desenvoluparan un treball coordinat entre les assignatures d'Urbanistica 2 i Representació Arquitectònica 2.

Calendari de programació

Hora: 15h30 a 17h30
Enllaç  https://meet.google.com/xsq-zxqn-eug

12/04/2021 Reidy/Niemeyer: vivienda col·lectiva A càrrec de Edson Mahfuz.
19/04/2021 Le Corbusier i l’immoble-villas. La reinvenció d’una tipologia A càrrec de Marta Sequeira
26/04/2021 De la casa a la ciutat. El projecte urbà residencial de Van den Broek i Bakema A càrrec David Martínez
03/05/2021 Lacaton i Vassal. L’habitatge col.lectiu: diàlegs  A càrrec de Joan Maroto

Coordinació científica: M. Pia Fontana
Cursos: Projectes 4 / Urbanística 2 / Representació Arquitectònica 2
Professors; M. Pia Fontana, A. Sibils / M. Bosch / J. Carreté, J. M. Torra
Assistents: J. Perea; A. Nolla

El cicle de conferencies Aprenent a habitar: L’habitatge col.lectiu,  forma part del CICLE DE CONFERÈNCIES EPS/PATRONAT 2020-2021 i com a tal és oberta i gratuïta per a tothom.

Patrocinadors:
EPS-UdG; Patronat Politècnica; Departament d’Arquitectura i enginyeria de la Construcció – UdG