Departament de Didàctiques Específiques

Programa Serra Húnter - 2a convocatòria 2022

PLAÇA LECTOR - ÀREA DE DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA (segona llengua)

Perfil de la plaça  Serra Húnter de l’àrea de Didàctica de la llengua i la literatura (segona llengua)

octubre de 2022

Docència

Docència dins de l’àrea de Didàctica de la llengua i la literatura (anglès com a llengua estrangera) en la formació de mestres d’educació primària i educació infantil en el context escolar de Catalunya. Capacitat d’impartir tant assignatures genèriques dels graus de Mestre d’Infantil i Primària com específiques de la menció de Llengua estrangera.

Es valorarà

• Experiència en l’educació superior, sobretot en la formació de mestres d’infantil i primària.
  • Experiència docent i activitat professional en didàctica de la llengua i la literatura.
  • Formació i experiència docent en la formació inicial de mestres basada en metodologies actives i participatives per tal de desenvolupar un currículum competencial.

Investigació en didàctica de la llengua i la literatura.

Es valorarà l'experiència prèvia en recerca i la capacitat d'integrar-se en una o diverses de les següents línies de treball:

• Recerca-acció orientada a la implementació de programes de llengua estrangera (anglès) en l’àmbit escolar, l’anàlisi i el desenvolupament curricular (contingut i metodologia) i el desenvolupament professional dels mestres d’educació infantil i primària.
  • Formació inicial i permanent de docents.
  • Disseny i avaluació de materials docents.
  • Transferència de la recerca universitat-escola.

Position profile - Serra Húnter in Didactics of Language and Literature Teaching (second language)

October 2022

Teaching

Teaching in the Didactics of Language and Literature area (English as a foreign language) of the teacher education programmes in primary and pre-primary education in the school context of Catalonia. Capacity to teach on general subjects related to the degrees in Pre-primary and Primary Education, as well as on specific subjects of the minor in Foreign Language Teaching.

The following merits will be taken into consideration:

• Teaching experience in Higher Education, particularly in pre-primary and primary teacher education.
  • Teaching experience and professional activity in language and literature education.
  • Training and experience in initial teacher training based on active and participative methodologies aimed at developing a competency-based curriculum.

Research

Research in didactics of language and literature

Previous research experience will be considered, as well as the capacity to develop any of the following lines of investigation:

• Action research focused on the implementation of foreign language (English) programmes in the school context, curricular analysis and development (content and methodologies), and the professional development of pre-primary and primary teachers.
  • Pre-service and in-service teacher training.
  • Design and assessment of teaching material.
  • Transfer of research from university to schools.