Càtedra Roses d’Arqueologia i Patrimoni Arqueològic

Armes, eines i ornaments. La Roses d'època moderna a través dels objectes.Nova guia ja disponible

Ja està disponible el número 6 de la col·lecció de Guies del Patrimoni Cultural de Roses dedicada a l'estudi de la vida quotidiana de la Ciutadela de Roses en època moderna.

La càtedra impulsa des de l'any 2018 l’edició d’una col·lecció de guies visuals destinades al públic no expert i interessat en el patrimoni arqueològic. L’objectiu de la col·lecció és donar a conèixer el de l’entorn de Roses, tractant de forma individualitzada els diferents espais, jaciments i monuments.

Les guies s’estructuren a partir de capítols curts, amb un ús del llenguatge i dels conceptes rigorós però de de fàcil comprensió i amb una important potenciació de l’aparell gràfic.

A cada volum es cerca la participació d’experts en molts diferents àmbits en la redacció dels diferents capítols per oferir una visió el més amplia possible dels diferents temes tractats.

L’any 2023 s’ha treballat en la quarta de les guies de la col·lecció dedicada a ARMES, EINES I ORNAMENTS. La Roses d'època moderna a través dels objectes, i hi col·laboren com autors: Marc Bouzas Sabater; Francesc Xavier Hernàndez Cardona; Josep Maria Llorens i Rams; Maria Molinas Davi; Lluís Palahí Grimal

Per accedir a la col·lecció de guies https://www.documentauniversitaria.com/categoria-producte/publicacions-de-la-catedra-roses-darqueologia-i-patrimoni-arqueologic/guies-2/