Càtedra d'Estudis Marítims

Jornades sobre Turisme i Conservació dels Valors naturals i culturals del Litoral del Baix Empordà

Crida a la participació en una jornada per reflexionar sobre els valors del territori litoral del Baix Empordà i els impactes de les activitats lligades al turisme

La Taula de Cogestió Marítima del Litoral del Baix Empordà organitza a Palamós una jornada de reflexió i debat sobre el model turístic per preservar els valors del territori.

Davant l'augment dels impactes de l'activitat econòmica sobre l'ecosistema litoral del Baix Empordà i del perjudici dels seus valors naturals i culturals, la Taula de Cogestió Marítima del Litoral del Baix Empordà proposa fer una reflexió per plantejar el paper del turisme en el marc de l’emergència climàtica i o la crisi de pèrdua de biodiversitat del territori. Com podem fer front en aquest nou escenari incorporant criteris de justícia social?

La Taula de Cogestió Marítima del Litoral del Baix Empordà és un espai permanent de participació on es debaten i concreten propostes de gestió i ordenació dels usos i activitats del seu àmbit d'actuació. La Taula vetlla per la conservació i millora del patrimoni natural, cultural, i paisatgístic explorant vies compatibles dels diferents usos de l'àmbit marí, entre ells totes els relacionats amb el turisme. Urgeix doncs analitzar plegats com percep el sector turístic la relació amb aquest espai i com pot ser un agent proactiu en l'assoliment del principal objectiu de la Taula.

La jornada, que se celebrarà el 26 d'abril a les Galeries Carmen de Palamós, vol estimular la reflexió i el debat sobre els reptes entre els diferents sectors presents a la Taula (administració, economia blava, científics, societat civil...) en termes de sostenibilitat i la preservació del medi marí, atès que suposa el principal valor turístic del territori.

26 d'abril. De 9.30 a 13.30 h

Sala Polivalent de les Galeries Carmen