Laboratori de Fonètica

Producció dels sons de la parla

Pràctiques

L’objectiu d’aquestes pràctiques és que l’alumne dedueixi a partir d’una sèrie d’exercicis les diferències articulatòries entre els grups de sons. Els exercicis es basen en imatges de ressonància magnètica estàtica, i per tant corresponen a articulacions reals dels sons. Aquestes imatges són fruit d’una col·laboració entre el Grup de Lingüística Aplicada de la Universitat de Girona i el Servei de Ressonància Magnètica de la Clínica Girona, i es van dur a terme amb el finançament del DURSI. Les podeu trobar totes, organitzades pel tipus de so al que corresponen, en un altre dels capítols d’aquest mateix apartat de Recursos del Laboratori de Fonètica de la UdG: Imatges de Ressonància Magnètica.

Les tres primeres pràctiques que us proposem inclouen una breu introducció a la producció dels sons de la parla, amb enllaços a imatges i altres recursos relacionats amb el tema, i la resta són exercicis per entendre les diferències articulatòries entre grups de sons.