Universitat de Girona

Neix el Projecte UdG Alumni per enfortir els lligams amb els antics alumnes

El projecte vol obrir la porta de la institució perquè els exestudiants s’hi sentin com a casa

La Universitat de Girona posa en valor el vincle amb els exestudiants a través del projecte UdG Alumni, impulsat pel Vicerectorat d’Estudiants, i liderat per l’exrector Joan Batlle. A grans trets, la iniciativa pretén construir comunitat UdG, donar visibilitat al talent que es genera en el si de la institució i ajudar a la carrera professional dels antics alumnes.

Hereu de la primera associació d’estudiants Postscriptum, UdG Alumni vol oferir, d’una banda, un acompanyament als estudiants que acaben per enfrontar-se al món de fora i fins i tot oferir-los un suport específic quan cerquin finançament per als seus projectes. De l’altra, vol donar l’oportunitat a les persones que s’han format a les aules universitàries i que han assolit èxit professional de poder retornar una part del que van rebre en forma de mentoratge o assessorament als més joves, o participant en algun tipus de mecenatge. La comunitat UdG s’escampa més enllà del temps de formació i de l’espai del Campus, traspassa fronteres.

Entre els 80.000 alumnes que han passat per les aules en aquests 25 anys hi ha investigadors, escriptors, empresaris, professors reconeguts, esportistes d’elit, polítics destacats, professionals que són un orgull per a la institució, que transmeten uns valors, i que demostren que la formació superior és garantia de futur.

Entre els aspectes concrets del Projecte UdG Alumni destaca la promoció del networking, el reforç i manteniment del vincle entre els antics alumnes i la Universitat, el fet de mantenir-los al dia de l’activitat acadèmica i investigadora, l’enfortiment del sentiment de pertinença a la institució i l’acostament de la UdG a la societat a través de la visibilització dels professionals que hi han estudiat.

Els afiliats podran fer presentacions, organitzar cursos o seminaris del seu àmbit d’expertesa en el recinte de la UdG. Se’ls facilitarà un carnet virtual que els donarà accés als serveis universitaris –Biblioteca, Esports, Servei de Llengües, cursos d’especialització, màsters i postgraus la Fundació Girona: Universitat i Futur, màsters oficials, cursos d’estiu - en condicions especials i a serveis i descomptes en determinats comerços. Així mateix, tindran la possibilitat de de sol·licitar o oferir formació especialitzada relacionada amb l’àmbit d’actuació de l’exalumne, d’accedir a assessorament o mentoratge a càrrec d’experts de la universitat o de fora, i a fonts de finançament especials per a exestudiants, de particulars o empreses.

Els estudiants quan acaben el grau o el màster poden inscriure’s a través de la pàgina alumni.udg.edu, de manera gratuïta el primer any. Després se’ls aplicarà una tarifa de 25 €.

El projecte l’han presentat aquest matí als mitjans el rector de la Universitat de Girona, Sergi Bonet, l’exrector Joan Batlle, que lidera la iniciativa institucional, i la gestora del projecte Meius Ferrés.

Web d'UdG Alumni: http://alumni.udg.edu