Universitat de Girona

Llengua, salut, robòtica, química i biologia a la Setmana de la Ciència

La Universitat de Girona participarà de nou a la 23a Setmana de la Ciència que la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRi) organitza del 9 al 18 de novembre a tot Catalunya

La Universitat de Girona s’obre de nou a la ciutadania amb la 23a edició de la Setmana de la Ciència que organitza cada any la Fundació Catalana per a la Recerca i la Investigació. Del 9 al 18 de novembre, es programaran activitats de divulgació científica arreu del territori català: jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs i tallers científics, entre d’altres.

A la UdG es proposen desenes d’activitats, com ara l’exposició Pompeu Fabra: Una llengua completa, un seminari sobre els aspecte mèdics de les drogues, una taula rodona sobre intel·ligència artificial i computació quàntica aplicades a la química, visites guiades al Centre d’Investigació en Robòtica Submarina (CIRS), un cicle de conferències sobre les descobertes que s’han fet des del Departament de Biologia de la UdG i un altre cicle de conferències que tractarà dels efectes ambientals sobre la salut.

Els temes centrals de la Setmana de la Ciència d’aquest any estan dedicats al patrimoni cultural, amb motiu de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural que promou la Unió Europea; a la figura i l’obra de Pompeu Fabra, en els 150 anys del naixement d’aquest lingüista i gramàtic català; i, a la figura del prestigiós físic nord-americà Richard Feynman, quan se celebra el centenari del seu naixement.

Ciència als instituts

Amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l'interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia, la FCRi ha organitzat també l’activitat "La ciència en primera persona” que consisteix en xerrades-col·loquis a càrrec de persones dedicades a la investigació.

Aquest dimecres, 7 de novembre, els científics han aproximat la seva tasca a estudiants de 4t d'ESO i Batxillerat, tant des del vessant científic com des de l’humà. Investigadors i investigadores de la Universitat de Girona hi han participat explicant la seva recerca a centres de secundària de la comarca del Gironès: institut de Vilablareix, institut de Celrà, instituts Vallvera i Salvador Espriu de Salt, institut de Llagostera, institut Vall de Llémena de Sant Gregori, institut Miquela de Bescanó i els instituts Ermessenda, Vicens Vives, Sobrequés, Montilivi i Narcís Xifra de la ciutat de Girona.