Universitat de Girona

Una exposició a Sant Domènec mostra moments de la vida neandertal

“Neanderlife. Moments de la vida neandertal” és una exposició itinerant que ensenya com era la vida d’aquests humans extingits que van viure a Europa durant 200.000 anys.

El vestíbul de l’edifici de Sant Domènec, seu de les facultats de Lletres i Turisme de la Universitat de Girona, mostra des d’aquesta setmana l’exposició “Neanderlife. Moments de la vida neandertal” que es podrà visitar fins al 30 de juny.

L’exposició s'ha produït en el marc del projecte “Cara a cara: estudi del comportament neandertal a partir de contextos d’alta resolució”, finançat pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat (MINECO). L’exhibició mostra el resultat dels tres equips que integren aquest projecte: l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES), a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Madrid i a l’Institut de Recerca Històrica de la UdG.

“Neanderlife. Moments de la vida neandertal” és una mostra itinerant que, mitjançant pòsters grans i didàctics, ensenya com era la vida dels neandertals, aquests humans extingits que van viure a Europa durant 200.000 anys. En concret, l’exposició remarca les aportacions que els jaciments investigats des del projecte, i que es troben a Catalunya, Cantàbria i Madrid, han fet al coneixement de la conducta dels neandertals.

Durant l’acte d’inauguració, que va tenir lloc aquest dilluns 12 de juny, els investigadors de l'àrea de Prehistòria de la UdG va mostrar un recull d'eines de pedra realitzades pels neandertals i de restes de mamífers contemporanis d’aquests humans, procedents de les excavacions realitzades a les coves del Reclau (Serinyà, Pla de l'Estany) i a la cova dels Ermitons (Sales de Llierca, Garrotxa).