Universitat de Girona

La Càtedra de l’Aigua premia dos treballs de Batxillerat sobre raïm de moro i nius d’òlibes

Els estudiants premiats són Anna Canals Moré, de l’IES Montsoriu d’Arbúcies, i Guillem Pladelasala de Rocafiguera, de l’Escorial de Vic. Els guanyadors tenen ara un curs acadèmic per desenvolupar els treballs, que faran sota la tutorització de personal docent i investigador de les universitats vinculades de la Càtedra.

La Càtedra de l'Aigua, Natura i Benestar, impulsada per l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm i dirigida per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Universitat de Girona (UdG), ha concedit els dos nous ajuts a treballs de recerca de Batxillerat. Els premiats són, per una banda, Anna Canals Moré, de l’IES Montsoriu d’Arbúcies, amb el treball “Estudi del raïm de moro, abundància, extensió i depredadors”. Per una altra banda, Guillem Pladelasala de Rocafiguera, de l’Escorial de Vic, amb el projecte “Estudi de nius d’òlibes entre Gurb i Viladrau. Anàlisi comparativa i proposta de custòdia”.

Els guanyadors han estat escollits d’entre els sis treballs presentats, procedents de diferents instituts de secundària de les Guilleries i zones properes. Ambdós tenen ara tot un curs acadèmic per desenvolupar el projecte, amb la tutorització de personal docent i investigador de les universitats vinculades a la Càtedra. En el cas d’Anna Canals, el seu tutor serà el Dr. Jordi Bou, de l’Àrea de Botànica del Departament de Ciències Ambientals de la UdG, mentre que Guillem Pladelasala comptarà amb el seguiment del Dr. Josep Maria Bas, de l’Àrea de Zoologia del mateix departament.

Els ajuts tenen, a més, una dotació econòmica de 550 euros destinats a la realització del projecte de recerca. Els estudiants presentaran els resultats en una conferència oberta al públic, que es farà coincidir amb la celebració del proper Dia Mundial de l’Aigua, el març de l’any que ve. Els directors de la Càtedra de l’Aigua, Lluís Benejam de la UVic-UCC, i Anna Menció de la UdG, han valorat molt positivament aquesta segona edició dels premis “per la qualitat dels treballs rebuts”.

Els ajuts tenen l’objectiu de despertar i potenciar les vocacions investigadores. S’hi poden presentar alumnes que estiguin cursant els estudis de batxillerat en qualsevol centre d’educació secundària, i que vulguin orientar el seu projecte de recerca en línies de treball de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar i l’àmbit territorial de les Guilleries. Més en concret, estimulen els estudiants a desenvolupar treballs centrats en l’estudi del patrimoni natural i cultural de les Guilleries, especialment els referits a temàtiques d’aigua i natura.