Universitat de Girona

Neixen ocells a les caixes niu instal·lades al Campus Montilivi

A l'hivern, es van col·locar 60 caixes niu seguint unes distàncies mínimes de 25 metres entre elles i evitant els possibles atacs de depredadors.

Amb l'objectiu d'afavorir la biodiversitat del Campus Montilivi i fomentar-ne la recerca, al voltant de Nadal, s'hi van instal·lar 60 caixes niu amb el suport i seguiment de la Unitat de Compromís Social de la Universitat de Girona, amb la col·laboració de l’associació d’estudiants universitaris Bitxacs.

Les caixes es van fabricar reutilitzant fusta de palets i seguint el disseny GACO 2000, amb una obertura de 35 mm per afavorir la introducció de mallerengues (Parus major, Parus caeruleus) i pardals (Passer montanus, Passer domesticus). Es van situar seguint unes distàncies mínimes de 25 metres entre una i altra amb orientació sud i, per tal de poder realitzar un estudi comparatiu sobre ocupació i nidificació, es van distribuir en zones més antropitzades properes als edificis i vials, i en espais naturals com les zones boscoses del campus.

Actualment, està donant lloc a un TFG d'un estudiant de Ciències Ambientals tutoritzat pel professor Josep Bas, i l'objectiu és que aquesta instal·lació doni lloc a altres TFG's relacionats amb el comportament d'aquestes aus. De moment, amb aquestes condicions tan propícies, aquest mes d'abril els ocells hi van nidificar i recentment han nascut els primers pollets.