Universitat de Girona

Joan Roca i Gastón Acurio, la integració social a través de la gastronomia

Els dos xefs de reconegut prestigi destaquen per ser influents en la gastronomia però també pel seu compromís en iniciatives socials del seu entorn. Tots dos han estat avui a la Universitat de Girona per conversar sobre el paper de la gastronomia com a eina per a la integració social.

El reconegut xef peruà Gastón Acurio i el xef d’El Celler de Can Roca Joan Roca han mantingut aquest matí una conversa sobre la força de la gastronomia com a eina d'integració social. El diàleg entre Roca i Acurio, que és el primer d'un cicle d'activitats divulgatives de la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge-Sant Antoni de la Universitat de Girona (CGCT), ha tingut lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Turisme. L’alcalde de Calonge-Sant Antoni, Jordi Soler, ha presentat l’acte.

La càtedra empordanesa de la UdG, finançada i promoguda per l'Ajuntament de Calonge, impulsa la investigació i la divulgació del turisme gastronòmic i, en aquesta línia, organitza un cicle de converses obertes al conjunt de la ciutadania a càrrec de professionals de reconegut prestigi d'aquest sector. Així mateix, la Càtedra concedeix cada any set beques per a estudiants de programes de màster relacionats amb la gastronomia i l'alimentació de la Universitat de Girona.

Joan Roca, el més gran dels tres germans i Doctor Honoris Causa per la Universitat de Girona, ha parlat del paper de la cuina com a motor d'integració social i ha explicat algunes de les iniciatives innovadores que duu a terme juntament amb els seus germans. El Celler de Can Roca és reconegut en tot el món, no només per la seva cuina, sinó també pel compromís social que mantenen amb diverses iniciatives.

Gastón Acurio, un dels promotors més influents de la gastronomia peruana, ha parlat sobre els tres àmbits de la integració: l'econòmic, el cultural i el social. Acurio, a través de la cuina, ha impulsat una revolució sociocultural al seu país, i ha contribuït en l'autoestima dels seus conciutadans.