Universitat de Girona

La Universitat de Girona, seu de les fases territorials de les olimpíades de Química i Geografia

El 43% dels alumnes classificats per la final de l’Olimpíada Química provenen de centres educatius de la demarcació de Girona. Per la seva part, l’Olimpíada de Geografia ha acollit la participació de 91 estudiants de batxillerat.

Olimpíada Química
L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona ha estat dimarts, 6 de març, l’escenari de la XXXI edició de l’Olimpíada Química de Catalunya. A la Politècnica ha acollit les proves corresponents a les comarques gironines. Simultàniament, s’han realitzat proves a Lleida, Tarragona i Barcelona. En total, 44 alumnes de la demarcació de Girona –i 355 a nivell global–han participat a les Olimpíades.

Com està previst, s’han classificat 21 alumnes de tot Catalunya, els quals rebran el corresponent diploma del Col∙legi Oficial de Químics de Catalunya i accediran a la Fase estatal, que tindrà lloc a Salamanca del 4 al 6 de maig. D’aquests 21, nou provenen de centres educatius del territori gironí: Ramon Coll i Rodés (Lloret de Mar), Bell‐lloc del Pla (Girona), Olivar Gran (Figueres), Jaume Vicens Vives (Girona) i institut de Vilafant. Aquest resultat és extraordinari ja que un 43% del total d’alumnes classificats a Catalunya pertanyen a la demarcació de Girona.

Els objectius de l’Olimpíada Química de Catalunya consisteixen en estimular l’interès dels alumnes de secundària per la Química i en establir ponts entre els ensenyaments secundari i l’universitari d’aquesta ciència. A més, també es vol motivar el professorat per tal que apliqui en les seves classes una metodologia més experimental i propera a la realitat social.

El catedràtic d’Enginyeria Química Félix Carrasco és el responsable de l’Olimpíada Química a la UdG i explica que les proves contenen deu preguntes (qüestions teòriques, exercicis de càlcul, preguntes relacionades amb el laboratori i formulació/nomenclatura de compostos químics) i que el temari que els alumnes han de preparar inclou els dos cursos de batxillerat, el primer complet i el segon fins l’apartat 4.

Olimpíada de Geografia
Un total de 91 estudiants procedents de deu centres de secundària de les comarques gironines han participat el divendres, 9 de març, en la primera fase de la VI Olimpíada de Geografia a la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona.

L’estudiant que ha obtingut la millor qualificació ha estat Sergi Guisset Garcia, de l’Institut Frederic Martí Carreras de Palafrugell. La segona millor qualificació l’ha obtinguda l’estudiant Eduard Nierga Carreiro, de l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles; i, la tercera, l’estudiant Anja Sabrina Dobney, de l’Institut Frederic Martí Carreras. Els estudiants Gerard Ventura Colomer, de l’Institut de Vilablareix, i Pol Valero Pallarés, del Col·legi La Salle de Girona, han quedat en quarta i cinquena posició.

Els tres primers classificats han rebut un obsequi i un diploma acreditatiu per a participar a la fase estatal, que tindrà lloc a Tarragona els dies 13 i 14 d’abril.

El centre que ha obtingut la qualificació mitjana més alta ha estat l’Institut Frederic Martí Carreras. La segona millor qualificació l’ha obtinguda l’Escola Vedruna de Girona, i la tercera el Col·legi La Salle de Girona. En reconeixement, cada centre ha rebut un obsequi i un diploma acreditatiu.

Els estudiants han hagut de superar una prova de cinquanta preguntes d’opció múltiple referides al programa de continguts coincidents amb el temari de les PAU.

L’objectiu de l’Olimpíada és promoure l’interès dels alumnes de segon de batxillerat per la Geografia i els seus estudis universitaris i fomentar les relacions entre els centres de secundària, la Universitat de Girona i el Col·legi de Geògrafs.