Universitat de Girona

Geolodia, la UdG celebra la festa de les Ciències de la Terra

El centre GEOCAMB de la Universitat de Girona participa en la organització del Geolodia, una activitat impulsada per la Societat Geològica d'Espanya, l'Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra i l'Institut Geològic i Miner d'Espanya

La població empordanesa de Sant Antoni de Calonge ha acollit aquest diumenge, 7 de miag, el Geolodia 2017, una festa de divulgació de les CIències de la Terra a través d'una de les seves facetes més atracives: una sortida de camp guiada per geòlegs. L'activitat ha tingut lloc de manera simultània a diferents ciutats de l'Estat i s'ha adreçat al públic general.

El Geolodia és una iniciativa promoguda per la Societat Geològica d'Espanya, l'Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) i l'Institut Geològic i Miner d'Espanya (IGME). A les comarques gironines, està organitzat pel centre de recerca de la Universitat de Girona, GEOCAMB i la delegació catalana de l'AEPECT, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Calonge, l’Institut Puig Cargol de Calonge i el Amics de la UNESCO de Girona.

L’activitat de descoberta del patrimoni geològic ha aplegat a unes 150 persones que han realitzat un recorregut en què els experts han combinat les explicacions amb els experiments i activitats didàctiques. Amb el títol “Processos geològics a la vora del mar” els participants han pogut conèixer, en un paratge privilegiat, els moviments de la sorra en els espigons, les riuades de la Riera de Calonge, la intrusió salina, la cristal·lització del magma, els despreniments rocallosos i les morfologies granítiques del Cap de Roques Planes.