Universitat de Girona

Premi d'Innovació Docent als professors Aida Fuentes, Albert Costa i Silvia Espinosa

L'assignatura "Escriptures i llenguatges audiovisuals" de 2n curs del Grau de Publicitat i Relacions Públiques ha merescut el Premi d'Innovació Docent per la seva aposta per un mètode APP.

L'aposta d'aquests professors per una assignatura impartida amb mètode APP, que ha aconseguit aplegar a 98 estudiants en temps de pandèmia, ha estat premiada amb el Premi d'Innovació Docent que convoca la UdG.

L’assignatura té per objectiu que els alumnes, organitzats en equips simulant rols professionals, creïn continguts digitals audiovisuals per a petits comerços reals i els allotgin en suports de realització pròpia: una pàgina web, en entrades de blog, en dos perfils de xarxes socials que ells decideixen a partir de l’encàrrec dels “seus clients”, fotografies publicitàries, podcasts, spots i minivídeos. Enguany “els clients” han estat seleccionats entre els gremis de Carnissers i de Flequers de les comarques gironines. Són negocis de primera necessitat i per tant romandrien oberts  en cas de nou confinament i, a més a més, necessitaven fer-se més visibles per culpa de la pandèmia.

Els professors Aida Fuentes, Albert Costa i Silvia Espinosa, els tres del Departament de Filologia i Comunicació, seran obsequiats amb la gravació d'un vídeo curt de difusió de l'experiència premiada i un ajut per participar en un congrés de docència universitària internacional on presentaran aquesta mateixa experiència. L'ajut es podrà destinar a cobrir l'import de la inscripció, el desplaçament, la traducció del text i l'estada.

El lliurament del premi està previst que tingui lloc en una sessió oberta que es celebrarà durant el curs 2020-2021. Més endavant, i en funció del context que es defineixi en motiu de la pandèmia, es concretarà el format i el calendari d'aquest acte.