Universitat de Girona

La Jornada de Portes Obertes de la UdG presentarà el nou grau en Enginyeria Biomèdica

Uns 3.000 alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius de centres de Catalunya, Illes Balears i Andorra visitaran els campus de la Universitat de Girona aquest divendres, 16 de febrer.

La Universitat de Girona (UdG) rebrà més de 3.000 alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius aquest divendres, 16 de febrer, en la Jornada de Portes Obertes (JPO) adreçada a centres de secundària i de formació professional. En el marc d’aquesta iniciativa per donar a conèixer la institució i la seva oferta formativa, es presentarà el nou grau en Enginyeria Biomèdica que es posarà en marxa el curs 2018/19.

L’enginyeria biomèdica és un àmbit professional emergent que combina la formació en enginyeria (electrònica, informàtica i mecànica) amb la seva aplicació directa en l’àmbit mèdic. El perfil de l’enginyer biomèdic de la UdG es focalitzarà en aquelles tecnologies que permeten donar suport al diagnòstic (imatge mèdica, explotació de dades, gestió de la informació, instrumentació mèdica, biomecànica) i la teràpia mèdica (modelat i control de sistemes biomèdics, robòtica mèdica, disseny de pròtesis i útils). Aquesta titulació és d’especial interès per a les persones que tenen sensibilitat per les qüestions de salut i que busquen l’aplicabilitat social de l’enginyeria.

Campus oberts
Durant la JPO, els tres campus de la UdG obriran les portes a estudiants provinents de totes les comarques gironines així com de diferents punts de les demarcacions de Barcelona, Lleida i Tarragona, Illes Balears i Andorra. Els centres adscrits Escola Universitària de la Salut i l'Esport (EUSES) i l’Escola Universitària ERAM també presentaran la seva oferta formativa.

El rector de la UdG, Joaquim Salvi, rebrà el professorat de secundària en un acte que tindrà lloc a la Sala Ernest Lluch de la Biblioteca del Campus Montilivi, a les 10 del matí. Tot seguit es donaran a conèixer les iniciatives d’innovació docent de la universitat, a càrrec de professors de l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE).

A més de la presentació dels graus que ofereix la UdG, tindran lloc activitats complementàries a tots els campus com la possibilitat de prendre un cafè amb el degà i els professors de la Facultat de Lletres; una exposició de les empreses que reben estudiants en pràctiques de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, a l’entrada d’aquest centre; i un punt d’informació de les universitats internacionals que comparteixen programes de mobilitat d’estudiants amb la UdG. A més, a la Facultat de Dret, tindrà lloc un simulacre d’un judici. També es faran visites guiades a tots els edificis.

Davant la Facultat de Ciències, s’instal·larà la fira “Ho tens a la UdG”, la qual comptarà amb dotze punts d’informació dels serveis que ofereix la institució: borsa de treball, idiomes, esports, allotjament, biblioteques i associacions, entre d’altres.

Els estudiants podran participar al sorteig #UdGStories a Instagram per compartir l’experiència de la seva visita a la UdG.

La Universitat de Girona posarà a disposició dels visitants una línia d’autobusos que connectarà els tres campus i que també efectuarà desplaçaments a l’EUSES.

Etiqueta de la JPO: #jpoudg