Universitat de Girona

La UdG participa en un projecte per promoure sostenibilitat en el turisme marítim al Mediterrani

El projecte MITOMED+ compta amb finançament de la Unió Europea i està liderat per la UdG a Catalunya. Sant Antoni de Calonge, Sitges i Torredembarra són les poblacions catalanes escollides per unir-se al projecte pel seu compromís amb la sostenibilitat.

L’Institut de Recerca en Turisme (INSETUR) de la Universitat de Girona (UdG) lidera a Catalunya el projecte “Models of Integrated Tourism in the MEDiterranean+ (MITOMED+)”, finançat per la Unió Europea, que té com a objectiu promoure la sostenibilitat i la responsabilitat en el turisme marítim i costaner a la zona del Mediterrani. Per aconseguir-ho, el projecte augmentarà el coneixement i el debat social entorn a la sostenibilitat turística, aconseguint una millora de la presa de decisions i de la planificació d’aquesta modalitat de turisme.

El MITOMED+ desenvoluparà indicadors pràctics per facilitar la presa de decisions i millorar la governabilitat dels municipis mediterranis. El funcionament d’aquest sistema d’indicadors i la plataforma online que permetrà la seva visualització s’han presentat recentment en una jornada de treball a la Facultat de Turisme, on han participat la resta de socis del projecte procedents d’Itàlia, Croàcia, Xipre i Andalusia.

A Catalunya, tres municipis participen en el projecte en fase pilot. Són Sant Antoni de Calonge, Sitges i Torredembarra i han resultat escollits pel seu reconegut camí en l’àmbit de la sostenibilitat. Des del mes de novembre passat, aquestes poblacions ja recullen dades dels indicadors del projecte. Aquesta informació serà una eina per a la presa de decisions per assolir millors nivells de sostenibilitat a nivell global, incloent els eixos social, econòmic i ambiental.

A partir d’aquest any, superada la fase pilot, tots els municipis costaners catalans que estiguin compromesos amb la gestió sostenible del turisme podran accedir a aquests indicadors per fer la seva recollida i el posterior tractament de dades.

El projecte MITOMED+ compta amb el suport de l'Agenda per un Turisme Sostenible i Competitiu, en una Política Marítima Integrada (Agenda for Sustainable and Competitive Tourism and Integrated Maritime Policy).