Universitat de Girona

Enginyeres, arquitectes i tecnòlogues: les dones de la Politècnica trenquen estereotips

Una cinquantena de dones de l'Escola Politèncnica Superior –entre alumnes, docents, PAS i professionals– intercanvien experiències a l'Escola Politècnica Superior sobre la presència femenina en l'àmbit de les enginyeries. Les participants a la trobada es mouen per trencar estereotips.

La iniciativa FEMenGIN ha aplegat les alumnes, docents, PAS i professionals de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona en un espai relaxat per intercanviar les seves experiències a partir de diversos tallers. Una cinquantena de "les dones EPS" han reflexionat sobre la presència femenina en l'àmbit de les enginyeries, la qual està disminuint. Per això, han decidit sumar-se al moviment que ha existeix a tots nivells (empresarials-acadèmics, locals-mundials) per revertir aquesta situació.

A partir de les intervencions de les participants, s'han identificat i visualitzat les possibles barreres que fan que que les dones no es dediquin a les enginyeries. Les dades recollides en aquesta trobada formaran part d'un estudi de diagnosi per poder conèixer els factors que intervenen quan les joves decideixen realitzar aquest tipus d'estudis.

Les participants també han reflexionat sobre l'estereotip que se sol projectar a les campanyes de difusió de l'Enginyeria, un àmbit associat als homes. Tanmateix, l'Enginyeria és molt àmplia i no està condicionada per motius de gènere, ni cal ni un mono de treball ni uns talons per identificar a qui li escau més aquesta professió. Entre les iniciatives proposades, s'ha valorat molt positivament la campanya #ILookLikeAnEngineer.

Finalment, s'han identificat les eines més adients per establir networkings en el sector i s'ha concretat que la segona edició de les jornades tindrà lloc pels voltants del 8 de març de 2018.

La iniciativa FEMenGIN compta amb el suport de la Politècnica i amb el finançament del Subprograma 2 d’ajuts d’innovació docent, des del convenciment de que la diversitat enriqueix i que, des d’una perspectiva de gènere, cal realitzar accions específiques per millorar la presència de les dones en el món de l’Enginyeria.