Investiga

EEN: es busca tecnologia robotitzada per recollir bolets

Important empresa holandesa de bolets s’enfronta a l’escassetat al mercat de treball i l’augment dels costos laborals. Per tant, vol robotitzar el procés de recollida de bolets.

Important empresa holandesa de bolets s’enfronta a l’escassetat al mercat de treball i l’augment dels costos laborals. Per tant, vol robotitzar el procés de recollida de bolets i busca socis que ofereixin tecnologia per fer-ho possible en diferents prestatges. Té com a objectiu la creació d’un pilot que demostri la viabilitat tècnica i econòmica d’un sistema d’aquest tipus.

El sector dels bolets ho ha aconseguit el desenvolupament continu de les espècies i la mecanització, fet que comporta un producte assequible i bo. Tot i això, la recollida de bolets encara es fa a mà per la dificultat de seleccionar els bolets adequats. Actualment, les deficiències en el mercat de treball combinades amb l'augment dels costos laborals inciten al sector a fer un següent pas cap a la robotització. Altres controladors d'automatització fan possible collir els bolets 24 hores al dia, inclòs el cap de setmana i una atenció més gran en les condicions laborals.

Per això, la principal empresa holandesa de bolets vol robotitzar el procés de recol·lecció de bolets. Més concretament es tracta de robotitzar el sistema de cultiu comú, sales tancades llargues de 4 a 5 prestatges de bolets que es troben banda i banda d’un passadís estret amb un espai lliure entre els prestatges de 35-40 cm. L’empresa busca socis que ofereixin tecnologia per recollir el bolet sense fer-lo malbé i posar-lo a una cinta transportadora. L’objectiu final és tenir un robust sistema robotitzat de recol·lecció de bolets que pugui ser desplegat a molts altres llocs de cultiu. Com a primer pas, l’empresa vol establir un pilot que demostri la viabilitat tècnica i econòmica d’un sistema d’aquest tipus en el marc d’un acord comercial amb assistència tècnica.

Més informació: Enllaç.

Data límit: 12 de juny de 2020

Suport en la gestió: Unitat de Valorització i Transferència de l'OITT - valoritzacio@udg.edu