Investiga

EEN: Assistència tècnica per al disseny d'un pilot per a la producció de cel·lulosa bacteriana

Empresa de Letònia que desenvolupa nous productes i processos en biotecnologia busca socis per construir una planta pilot totalment automatitzada de cel·lulosa bacteriana per ampliar-ne la producció.

Els biomaterials i biopolímers estan adquirint una importància considerable en ser materials potencialment ecològics que proporcionen una àmplia aplicació en diferents camps. La cel·lulosa bacteriana (BC) és àmpliament reconeguda com un d’aquests materials. La BC és coneguda per les seves propietats que inclouen alta puresa, flexibilitat, gran capacitat de retenció d’aigua, durabilitat, grau de polimerització elevat, hidrofilicitat, alta cristal·litzat, moldeabilitat en diferents formes...

D'altra banda, l'estructura fibrosa de BC pot servir de matriu per a materials compostos, proporcionant propietats addicionals al composite com ara hidrofobicitat, flexibilitat, augment de la resistència mecànica, propietats antimicrobianes, magnètiques i conductores, que no estan presents al BC pur. A causa d’aquestes propietats també té una aplicació potencial en camps com la biomedicina, la indústria alimentària, els materials d’embalatge, l’electrònica i la cosmètica i es pot utilitzar per produir productes ecològics d’alt valor amb les propietats de productes existents destacats.

Actualment, l'empresa de Letònia produeix la BC a petita escala al laboratori. Per aconseguir volums de producció més elevats cal millorar l'eficiència del procés de fermentació i una major capacitat de producció, el disseny i la construcció d'una planta de producció preindustrial.

Els requisits per a la planta pilot són els següents:
1. La planta pilot ha de ser rendible, de tipus bioreactor, assegurar la preparació de substàncies per al creixement, l'esterilitat del procés i el cultiu optimitzat.
2. Ha de permetre produir fins a 10-20 kg de BC humit per cicle de cultiu.
3. S'han de proporcionar sistemes de mesurament de pH i temperatura.
4. Incloure sistemes de control d’oxigen i control de temperatura per al cultiu de bacteris.

Més informació: Enllaç.

Data límit: convocatòria oberta

Suport en la gestió: Unitat de Valorització i Transferència de l'OITT - valoritzacio@udg.edu