Investiga

Compra Pública d’Innovació: Recollida selectiva de residus municipals

Consulta oberta al mercat per a la innovació en la recollida selectiva de residus municipals, mitjançant la compra pública innovadora.

Us volíem informar de la següent compra pública:

Els Reptes:

• Assolir són: l’any 2020 un 15% de reducció en pes de la generació de residus respecte l’any 2010.
  • Incrementar la recollida selectiva bruta dels residus municipals fins un nivell mínim del 60% respecte dels residus generats al conjunt de Catalunya.
  • Millorar la qualitat dels residus recollits selectivament per incrementar la qualitat i el valor dels materials reciclats.

Objectius:

Implementar sistemes innovadors de recollida i de relació entre l’ens local i els diferents agents generadors de residus que permetin la identificació de l’usuari.

• Incentivar la introducció de tecnologia innovadora per part de les empreses.
  • Introduir els mecanismes necessaris per tal de coresponsabilitzar econòmicament els ciutadans i activitats comercials de llur comportament.
  • Optimitzar i millorar el sistema de seguiment dels resultats obtinguts en cada territori, gràcies a l’ús de la tecnologia.

La iniciativa forma part del Programa de Compra Pública d’Innovació de la RIS3CAT

Fases:

Pressupost: 20 M€ ( 50% FEDER)

Fase prèvia:

• Es realitza una Consulta de Mercat
  • Es fa una convocatòria ens locals
  • Es seleccionen els projectes pilots 09/2017
  • Es publiquen els projectes pilots escollir Fase licitacions ens locals/Diputació.
  • Inici Consulta Oberta al Mercat per els diferents projectes pilots dels ens locals 10-12/2017
  • Tancament Consulta Oberta al Mercat
  • Publicació licitacions i adjudicació: segon trimestre 2018

Contacta:

Agència de Residus de Catalunya

C/ Doctor Roux, 80

08017 Barcelona

contractacio.arc.tes@gencat.cat

Per al vostre coneixement, la compra pública d’innovació (CPI) és una actuació administrativa de foment de la innovació, orientada a potenciar el desenvolupament de solucions innovadores des de la demanda, mitjançant l’instrument de la compra pública.

Periòdicament es publica i actualitza aquelles licitacions possibles de compra, dels quals hi poden participar tant petites i mitjanes empreses com organismes públics. Si voleu informació més detallada podeu visitar l’enllaç d’ACCIÓ.

Finalment si  us interessa alguna oferta o teniu qualsevol consulta podeu contactar amb la Unitat de Valorització. (valoritzacio@udg.edu)