Investiga

UE: Programa de Recerca en Carbó i Acer

Ajuts per a la millora en la producció del carbó i l’acer. Termini 15/09/2017

Els objectius de les dues convocatòries (RFCS-02-2017 i RFCS-01-2017) obertes sota el Programa de Recerca en Carbó i Acer de la Comissió Europea són:
- Millorar els processos de producció d'acer per tal de millorar la qualitat del producte i augmentar-ne la productivitat.
- Reduir els costos totals de producció minera, la millora de la qualitat dels productes i la reducció dels costos d'utilització del carbó.

Les propostes han de:
- Demostrar potencial per la reducció d'emissions, consum d'energia i l'impacte ambiental associats a la producció del carbó i l’acer.
- Potenciar l'ús de les matèries primeres i la conservació dels recursos utilitzats per a la seva manipulació.
- Abastar qüestions ambientals i relatives als objectius de seguretat de les mines, incloent el control de gas, ventilació i aire condicionat, per millorar les condicions de treball subterrani i salut ocupacional i seguretat.

Durada: Entre 36 i 42 mesos per projectes de recerca, accions pilot i de demostració i entre 18 i 24 mesos per accions de suport

Co-Finançament:
- Projectes de recerca: Fins a 60% dels costos elegibles.
- Accions pilot i de demostració: Fins a 50% dels costos elegibles.
- Accions de suport: Fins a 100% dels costos elegibles.

Pressupost: 27.000.000€

Termini: 15/09/2017, 17h00

Més informació:
RFCS-02-2017 Acer (https://ec.europa.eu/research/participants/portal/desktop/en/opportunities/rfcs/topics/rfcs-02-2017.html).
RFCS-01-2017 Carbó (http://ec.europa.eu/research/participants/portal/desktop/en/opportunities/rfcs/topics/rfcs-01-2017.html).

Contacte

Si esteu interessats en presenter una proposta, us recomanem que contacteu amb la Secció de Programes Europeus i Internacionals R+D (european.office@udg.edu) prèviament a la presentació de sol·licitud per rebre assessorament personalitzat sobre els requisits d'elegibilitat i el process de presentació.