Investiga

UE - Recerca interdisciplinària sobre l'envelliment

Ajuts per treballs de recerca en el marc del projecte CENIE finançat pel Programa INTERREG V-A POCTEP Espanya-Portugal. Termini 19/12/2017, 14h00

En el marc del projecte Centro Internacional sobre el Envejecimiento (CENIE) finançat pel programa INTERREG V-A POCTEPA de Cooperació Espanya Portugal 2014-2020 es convoquen ajudes per a la contractació de treballs de recerca interdisciplinària sobre l’envelliment.

L’objectiu és contribuir al desenvolupament i desplegament d’una xarxa de recerca d'excel·lència amb resultats d’interès per la zona transfronterera Espanya-Portugal.

Eixos temàtics:
- Vides longeves i saludables: Límits de la vida humana i la qualitat dels anys guanyats; treballs sobre la longevitat i el potencial de vida, determinants genètics i epigenètics de la longevitat en salut, ments majors i saludables, trajectòries d’autonòmia i discapacitat o moduladores de l'envelliment en salut, entre altres.
- Societats capacitadores i inclusives: Generació d’espais de vida més saludables, inclusius i capacitats en societats envellides; factors d’accessibilitat física, social o tecnològica en entorns envellits, hàbits adaptats i saludables, eliminació de barreres físiques, socials o tecnològiques, tecnologies de cura, prevenció o rehabilitació, innovacions tecnològiques en l’accés a salut i benestar; sistemes de solidaritat Intergeneracional, sistemes de cura de llarga duració o recerca sobre la cura i el final de la vida.
- Benestar i activitat al llarg de tota la vida: La combinació d’activitat, salut i benestar en la maduresa i vellesa, amb una perspectiva de curs de la vida; transicions entre el treball i la jubilació, temps d’educació, oci i treball (productiu i no productiu) en la segona meitat de la vida; envelliment actiu o xarxes familiars i socials.

Característiques de les propostes:
- Han de ser “Programes Coordinats”, amb caràcter interdisciplinari.
- Cada Programa ha de tenir mínim 2 i màxim 4 Projectes Individuals.
- Cada Projecte Individual ha d’estar liderat per un Investigador Principal (IP).
- Els IPs poden ser de la mateixa entitat o d’entitats diferents; un IP actuarà com a Investigador Coordinador del Programa.
Es valora que l’aplicabilitat i l’impacte del projecte sigui en l’espai de cooperació transfronterera Espanya-Portugal.

Elegibilitat:
- Qualsevol entitat pública o privada sense ànim de lucre que realitzi activitats R+D+i; es valora positivament la integració d’equips d’Espanya i Portugal, però també d’altres països.
- Els programes i projectes han de finalitzar el 31/12/2019.
- Qualsevol despesa necessària per executar el projecte, excepte l’equipament.

Pressupost:
- Total 600.000€
- Màxim per Programa: 100.000€
- Màxim per Projecte Individual: 50.000€

Presentació via telemàtica (http://www.fgcsic.es/contratacion-cenie-poctep/formulario).

Termini: 19/12/2017, 14h00

Contacte

Si esteu interessats en presentar una proposta, us recomanem que contacteu amb la Secció de Programes Europeus i Internacionals R+D (european.office@udg.edu) prèviament a la presentació de sol·licitud per rebre assessorament personalitzat sobre els requisits d’elegibilitat i el procés de presentació.