Investiga

Premi de Recerca en Models de Negoci de la Premsa de Proximitat 2018

S'ha obert la convocatòria de la segona edició del Premi de Recerca de Nous Models de Negoci per a Empreses Periodístiques de Proximitat , amb el patrocini del Banc Sabadell.

L'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC), en col·laboració amb la Xarxa Vives d'Universitats, ha obert la convocatòria de la segona edició del Premi de recerca de nous models de negoci per a empreses periodístiques de proximitat,  amb el patrocini del Banc Sabadell.  Dirigit a docents, investigadors i estudiants de doctorat de les facultats de periodisme i comunicació dels territoris de parla catalana. Els projectes han de ser inèdits i estar escrits en català tot i que es poden acceptar noves incorporacions a investigacions ja en marxa que no hagin estat publicades.

La finalitat del premi consisteix en cercar i/o conèixer nous models de negoci que ajudin a encarar el futur del sector; permetre a les directives i les plantilles dels mitjans a estar més preparades, amb capacitat crítica i creativitat, i facilitar la millora de realitats i projectes editorials responsables i innovadors, i amb les eines pràctiques per fer front als canvis del sector.

Requisits dels candidats:

Es poden presentar investigadors a títol personal o com a equip de recerca, amb un projecte original escrit en català. Els equips de recerca han de designar un representant en inscriure’s.

Els projectes de recerca presentats sense signatura, o sota pseudònim, seran admesos amb un certificat d'autoria emès per una universitat de la Xarxa Vives, si compleixen tots els requisits de les bases.

La recerca elegida,  rebrà l’import del premi, patrocinat per Banc Sabadell, quan la universitat que representa els autors d’aquesta signi un conveni de col·laboració amb l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) la qual, finalment, quedarà propietària de la recerca guanyadora.

Requisits dels treballs i documentació:

El treball de recerca ha d'encabir-se en les següents àrees:

• L'ús de les plataformes digitals i la premsa de proximitat.
  • Els models d'ingressos dels mitjans digitals de proximitat.
  • Anàlisi de les comunitats d'usuaris i dels públics segmentats en la premsa de proximitat.
  • Els joves i el consum de la premsa de proximitat.
  • Aplicacions del periodisme de dades i de les mètriques en els mitjans de proximitat.
  • Les noves formes de publicitat en els mitjans digitals.
  • L'ús del mòbil i les seves aplicacions en la premsa de proximitat.
  • Els nous perfils professionals i les redaccions multi plataforma.

Dotació econòmica: el premi tindrà una dotació econòmica de 6.000 euros. El jurat també pot atorgar un accèssit o mencions honorífiques als projectes que així ho consideri. El veredicte del jurat es donarà a conèixer públicament durant la segona quinzena del mes de juny

Inscripció i Terminis

Es rebran els projectes dels treballs de recerca fins al 20 de juny de 2018 i hauran de ser tramesos a l’adreça electrònica comunicacio@amic.media , indicant en el tema: “Premi de Recerca”. Una vegada acceptat un projecte, l'organització ho confirmarà al destinatari via correu electrònic.

Núria Muñoz

Gran Via de les Corts Catalanes, 610 1r 2a