Investiga

Premios Nacionales de Investigación 2020

Els premis tenen com a objectiu el reconeixement de les investigadores i investigadors espanyols que estan realitzant una labor destacada en camps científics de rellevància internacional, contribuint a l’avanç de la ciència, al coneixement del ser humà i a la seva convivència, a la transferència de tecnologia i al progrés de la humanitat.

La convocatòria dels Premios Nacionales de Investigación 2020, s’estructura en el règim de concurrència competitiva i aplicant els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, en les següents modalitats:

• Premi Nacional Blas Cabrera, a l’àrea de Ciències Físiques, dels Materials i de la Terra
  • Premi Nacional Enrique Moles, a l’àrea de Ciència i Tecnologia Químiques
  • Premi Nacional Alejandro Malaspina, a l’àrea de Ciències i Tecnologies dels Recursos Naturals
  • Premi Nacional Julio Rey Pastor, a l’àrea de Matemàtiques i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
  • Premi Nacional Juan de la Cierva, a l’àrea de Transferència de Tecnologia
  • Premi Nacional Gregorio Marañón, a l’àrea de Medicina
  • Premi Nacional Santiago Ramón y Cajal, a l’àrea de Biologia
  • Premi Nacional Leonardo Torres Quevedo, a l’àrea d’Enginyeries
  • Premi Nacional Pascual Madoz, a l’àrea de Dret i Ciències Econòmiques i Socials
  • Premi Nacional Ramón Menéndez Pidal, a l’àrea d’Humanitats

Requisits per les candidatures:

• Podran ser candidats dels Premis els investigadors o investigadores de nacionalitat espanyola, independentment del país on hagin desenvolupat la seva tasca, i la investigació dels quals constitueixi una contribució eminent al progrés de la ciència i la tecnologia
  • Al moment de presentació de candidatura, és necessari que els candidats estiguin en actiu
  • Únicament es pot presentar una candidatura per persona

Presentació de candidatures:

Les candidatures es presentaran electrònicament a l’enllaç https://ciencia.sede.gob.es/, i no poden ser presentades pels mateixos candidats. Les podran presentar:

• Per iniciativa de cinc investigadors de prestigi, espanyols o estrangers
  • Per iniciativa d’institucions espanyoles
  • Per iniciativa d’institucions estrangeres

Dates clau:

• Es podran enviar candidatures fins el dijous 15 d’octubre de 2020 a les 15 hores

Documentació bàsica:

• Formulari de sol·licitud (proposta de candidatura)
  • CV
  • Justificació de la candidatura
  • Documentació condicionada d’entre les tres opcions de presentació de candidatures:
    • Per cinc investigadors/es de prestigi
    • Per institucions espanyoles
    • Per institucions estrangeres

Es valorarà:

• La trajectòria de la recerca i els resultats obtinguts (40 punts)
  • La qualitat i l’impacte de la investigació (30 punts)
  • Les aplicacions i repercussió de la recerca a l’àmbit nacional i internacional (30 punts)

Dotació màxima:

• 30.000 € (trenta mil euros)

Consulteu la resolució de la convocatòria a la pàgina web Ministeri de Ciència i Innovació.

Via de contacte: pni@ciencia.gob.es

En cas que estigueu interessats en presentar-ho des de la UdG o si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Recerca (jordi.tubert@udg.edu).