Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Impulsat pel grup de recerca en Història de la llengua i llengua normativa, el volum aplega els Estudis de llengua catalana d’Albert Jané de la darrera època, publicats tots entre 1997 i 2017 a les pàgines de la revista Llengua Nacional. L’ordenació, revisió i edició d’aquests materials ha anat a càrrec d’Oscar Alegret, Francesc Feliu i Joan Ferrer, que han incorporat diversos índexs al final del llibre per facilitar-ne la consulta. Albert Jané (1930) ha estat un dels principals divulgadors de la norma lingüística del català contemporani, sovint en circumstàncies ben adverses, i també un estudiós de la llengua de sòlida referència per tots els professionals del català.

Amb la publicació d’aquest volum, l’ILCC ofereix als investigadors i als usuaris de la lengua una eina útil i també representativa d’un gènere ben poc estudiat encara, encara que molt abundant en les pràctiques culturals contemporànies del nostre país:  l’article de divulgació lingüística.