25 raons per estudiar a la UdG

La UdG és qualitat docent, reconeixement internacional, pràctiques a l’empresa i la possibilitat d’estudiar al bell mig d’una ciutat activa, culta i de mesura humana.

1. Docència  i recerca. En els 25 anys d’existència la Universitat de Girona ha excel·lit en la docència i la recerca en els àmbits de les arts i les humanitats, les ciències, les ciències de la salut, les ciències socials i jurídiques i l’enginyeria I l’arquitectura. És la 12a universitat estatal entre 66, segons el rànquing CyD.
  2. Formació multidisciplinària i transversal. T’oferim una formació multidisciplinària I transversal: 48 graus i onze dobles titulacions en tots els àmbits de coneixement et preparen per al futur professional com a ciutadà crític amb el món que t’envolta, reflexiu i observador.
  3. Tres campus urbans. Els campus de la UdG són urbans, sostenibles, accessibles i tenen prestacions globals. Al bell mig del Barri Vell, al centre de la ciutat i a Montilivi, en espais integrats en un entorn verd.
  4. Una ciutat universitària. Viuràs i estudiaràs en una ciutat universitària. Girona és cultura i progrés, és activa i dinàmica. I una de les deu millors ciutats d’Europa per a una escapada (segons The Guardian, 2016).
  5.  A prop teu. Rebràs una atenció personalitzada, amb grups reduïts; mentories i un centre d’informació i assessorament pensat per a tu.
  6. Formació en llengües i pràctiques a l’estranger. T’ajudem a arribar més lluny: trobaràs formació en llengües, pràctiques a l’estranger, classes en anglès i un programa de mobilitat internacional amb més de 400 universitats de destinació per triar. El Servei de Llengües, amb els seus cursos, t’ajudarà a tenir el nivell que el grau et reclama.
  7.  Implicació amb el territori. La UdG és present a la demarcació de Girona amb centres de recerca, instituts i càtedres. I té centres adscrits a la demarcació de Barcelona.
  8. Som internacionals. Establim convenis de col·laboració amb universitats estrangeres per fer estades de docència i recerca, des de l’Amèrica del Sud fins al cercle mediterrani, l’espai transfronterer i la Xina.
  9. Som solidaris. Ens impliquem amb el món: més de 1.000 estudiants de la UdG participen activament en accions solidàries amb països en vies de desenvolupament i en situació de crisi humanitària.
  10. Motor econòmic i social. Establim aliances amb els ens públics (ajuntaments, diputacions, consells comarcals...) i els ens privats per impulsar el coneixement.
  11. Innovació i investigació aplicades. Amb el programa de Campus Sectorials, la UdG esdevé la punta de llança de la innovació i de la investigació aplicades: es facilita així la relació entre empreses i institucions dels diferents sectors socioeconòmics.
  12. Capdavantera en projectes de recerca. La UdG és capdavantera en obtenció de projectes de recerca, en qualitat de la recerca publicada i en quantitat de publicacions científiques.
  13. Reconeixement internacional de la recerca. Els més de 100 grups de recerca, 24 departaments, 12 instituts de recerca I 31 càtedres generen una recerca de qualitat reconeguda internacionalment.
  14. Seu d’instituts de recerca de la Generalitat. Quatre instituts de Recerca de la Generalitat tenen la seu a la UdG.
  15. Acollim el talent. Grans pensadors, creadors, investigadors i científics contemporanis fan estades a la UdG.
  16. Transferim tecnologia a la societat. A la UdG hi ha quatre grups TECNIO, agents experts en transferència i amb capacitat per prestar serveis d’innovació tecnològica a les empreses de Catalunya.
  17. Empreses i grups de recerca innovadors. El Parc Científic i Tecnològic disposa de més d’un centenar d’empreses i grups de recerca innovadors al capdavant de la investigació tecnològica.
  18. Excel·lència en turisme i Erasmus. Tenim un dels millors estudis de turisme d’Espanya i dirigim un Erasmus Mundus de prestigi internacional.
  19. Apostem per la innovació docent. La implantació de l’aprenentatge basat en problemes és un dels projectes més revolucionaris de l’educació actual i es du a terme a la UdG.
  20. Bona qualificació a les proves MIR. La docència de qualitat dóna resultats concrets: la nota d’un 86% dels primers metges de la UdG al MIR supera la mitjana estatal.
  21. Pràctiques a les empreses. Et preparem per al teu futur professional amb més de 1.500 convenis de pràctiques amb empreses i institucions per completar la formació acadèmica i un programa de pràctiques externes de llarga durada per fomentar l’ocupabilitat.
  22. Beques i ajuts. T’oferim més de 7 milions d’euros en beques i ajuts a l’estudi.
  23. Equipaments i serveis de qualitat. A la UdG tens tot el que et fa falta: la biblioteca, amb més de 10.000 m2 i oberta 338 dies a l’any, sales d’estudis, aules informàtiques, una sala de vistes per a la simulació de judicis... Som la primera universitat catalana en llocs de laboratori per cada 100 estudiants.
  24. Màsters i titulacions internacionals. Podràs continuar la teva formació amb una àmplia oferta de 44 màsters professionalitzadors i de recerca i vuit dobles titulacions internacionals.
  25. Esport, lleure i cultura. Afegeix a l’experiència de ser universitari el gaudi de l’esport, l’esforç cooperatiu i solidari, el batec de l’associacionisme, l’emoció dels castells, l’Aula de Teatre, el Cor de la UdG i nombroses activitats culturals: jornades, concerts, exposicions, lectures i la festa major de la Universitat de Girona.