Estudia

Accés a programes de doctorat

Curs 2024-2025

Per accedir a un programa de doctorat cal formalitzar la preinscripció en línia. Amb caràcter general cal estar en possessió d’un títol oficial espanyol de grau, o equivalent, i de màster universitari, o equivalent, sempre que s’hagin superat com a mínim 300 crèdits ECTS en el conjunt d’aquests dos ensenyaments.

Consulteu els requisits d'accés

Comproveu si reuniu els requisits d’accés a programes de doctorat

Preinscripció en línia

Consulteu el calendari al web de l'Escola de Doctorat i accediu al formulari en línia de la UdG.

Es recomana fer aquest tràmit encara que la possibilitat de matricular-se més endavant sigui dubtosa. El candidat ha de triar el programa de doctorat i, dins d’aquest programa, la línia de recerca en què treballarà. Ha de fer, també, una proposta de tutor de tesi.

La preinscripció només és vàlida per accedir al curs acadèmic en què se sol·licita ser admès. Si no és el cas o no es realitza la matrícula corresponent, s’ha de tornar a fer el procés de preinscripció.

En el procés de preinscripció la secretaria acadèmica de l'Escola de Doctorat comprova que el sol·licitant compleix els requisits d’accés (per exemple, tenir grau + màster). Els requisits d’accés els marca el RD 99/2011.

Comissió acadèmica i matrícula

Un cop comprovat que es compleixen els requisits d'accés, i seguint el procés, la comissió acadèmica de cada programa de doctorat aplica els seus requisits d'admissió (per a més informació, vegeu l’apartat “Criteris d’admissió” de cada programa de doctorat), per admetre o no l’investigador en formació al programa de doctorat.

Els estudiants amb beca o contracte predoctoral seran acceptats de forma automàtica al programa de doctorat acreditant que compleixen els requisits d'accés.

La comissió acadèmica podrà sol·licitar complements de formació que s'hauran de superar en el primer curs acadèmic.

Així doncs, en el cas que el màster cursat no inclogui cap treball que sigui pròpiament de recerca (per exemple, el Màster Universitari de Professorat d’ESO i Batxillerat, o els màsters professionalitzadors), la comisió acadèmica podrà demanarà complements de formació en forma de cursos d’iniciació a la recerca (metodologia de recerca) que sumin un mínim de 3 ECTS, si són cursos de màster, o 30 hores, si són cursos oferts per l’Escola de Doctorat o l’ICE.

Si l’admissió és favorable, la comissió acadèmica dona la conformitat a la línia de recerca triada i assigna tutor de tesi de la Universitat de Girona. La decisió es comunicarà a través de l’Escola de Doctorat.

Per fer efectiva aquesta admissió, l’investigador en formació ha de formalitzar la matrícula corresponent.