Departament de Ciències Ambientals

Professors de la Facultat de Ciències, han iniciat un projecte enfocat en la creació d’itineraris per tal de descobrir la importància dels boscos del campus de Montilivi.

Actualment ja es pot visitar “El bosc de la Biblioteca”, un itinerari que no només serà emprat com a eina docent amb els estudiants del Grau de Biologia i els de Ciències Ambientals, sinó que també servirà per aproximar el patrimoni natural de la ciutat de Girona als seus ciutadans.

Aquests boscos situats entremig de la trama urbana de Girona tenen una gran importància ecològica per la diversitat d’éssers vius que hi viuen. A més, actuen com a corredor biològic que connecta els boscos veïns de l’alzinar del turó de la Rovira, la garriga del cim de Montilivi, el bosc de la font de l’Abella, i la roureda del costat del camp de futbol. La seva destrucció significaria trencar la connectivitat per a moltes espècies i disminuir la biodiversitat de la zona.