Voluntariat

Cursos de formació segon semestre curs 2018/19

• Cliqueu a Més informació per a inscripcions

Pack Visibilitzant el racisme: discursos, pràctiques i resistències 2018/19
Aquest curs proposa una aproximació al racisme i la xenofòbia amb l’objectiu de facilitar claus per entendre aquest fenomen divers i canviant, que ve de lluny i que està molt present a les institucions i als carrers dels nostres pobles i ciutats.

Curs en línia d’introducció a l’Agenda de Desenvolupament Sostenible 2018/19 2n sem
En aquest curs s’estudiarà l’Agenda de Desenvolupament Sostenible (ADS), aprovada per les Nacions Unides l’any 2015. L’ADS és un acord de tots els estats del món per aconseguir 17 objectius, entre els quals hi ha reduir les desigualtats, garantir la salut, millorar l’educació, preservar el medi ambient, promoure la igualtat de gènere, etc.

Joves Promotors de la Salut 2018/19 (alumnes a partir del segon curs)
Aquesta formació té per objectiu sensibilitzar sobre la importància de mantenir uns hàbits de vida saludables. Els participants rebreu continguts sobre les diferents drogues i addiccions i podreu participar en un seguit d'accions de conscienciació a la universitat i en diferents espais de la ciutat: campanyes de prevenció del càncer, activitats lúdic-esportives, xerrades a escoles i instituts, visites a plantes d'oncologia...

Pack Diversió? Sí! Relacions saludables i acordades? També! Tallers actius-participatius on es tractaran les diferents formes de violència sexual (assetjament, abusos i agressions) posant èmfasi en el context d’oci i les estratègies que ajuden a la construcció d’unes relacions afectives i sexuals saludables.

Curs en línia d'introducció al Dret Humà a l'Aigua i al Sanejament 2018/19 2n sem
L'objectiu d'aquest curs és facilitar la comprensió del paper fonamental que juga l'aigua en el món, el Dret Humà a l'accés a l'aigua i al sanejament i donar als estudiants eines bàsiques per adquirir una posició fonamentada envers el paper i interessos dels diversos actors que intervenen en el procés d'abastiment d'aigua i sanejament.

Curs de Cooperació per al desenvolupament 2018/19 2n sem
En aquest curs aprendràs tot allò necessari per planificar i executar amb èxit un projecte de cooperació internacional: tipologia de projectes, conceptes bàsics d'aquest àmbit, evolució històrica de la cooperació i de l'educació per al desenvolupament, redacció del projecte, aspectes sanitaris i de seguretat que cal tenir en compte, etc.

Curs d'introducció a la perspectiva de gènere 2018/19 2n sem
En aquest curs us proposem un espai de reflexió a partir de la recerca i l’activisme professional i de col·lectius per poder conèixer aquestes iniciatives i reflexionar sobre les eines que tenim per incorporar la perspectiva de gènere a les nostres accions i el nostre context diari i professional.

3 es Jornades d'un Món Desigual
Aquest curs consta de quatre sessions presencials amb quatre ponents diferents i està dissenyat conjuntament per la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Lleida, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de Girona. Cada edició d’aquestes jornades tracten sobre un Objectiu de Desenvolupament Sostenible diferent i en aquesta edició es tractarà l’objectiu Pau i justícia: Promoure societats pacífiques i inclusives per aconseguir un desenvolupament sostenible, proporcionar a totes les persones accés a la justícia i desenvolupar institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells..