Anar al contingut (click a Intro)
Tancar
Identificació

Càtedra de Responsabilitat Social Universitària

Ahir, Dia internacional en memòria de les víctimes de l'Holocaust, es va celebrar l'apadrinament de l'escultura 50 anys del Diari d'Anne Frank als Jardins del Dr. Figueres, espai on està ubicada l'escultura.

Va ser un acte molt bonic conduït per la Presidenta de l'Associació Amics de la Unesco, Dolors Reig, i musicat per un oboè tocat per un jove músic. En primer lloc, la directora de la Càtedra va pronunciar unes paraules. Després, l'escultor Xavier Roqueta va explicar breument el sentit de l'escultura, com la va fer, qui el va ajudar, etc. Tot seguit, es van llegir els fragments gravats a l'escultura escrits en català, holandès i hebreu, i fragments del diari d'Anne Frank. A continuació, les personalitats implicades a l'apadrinament van firmar els papers conforme es va apadrinar l'escultura i, finalment, la representant de l'ajuntament, Albert Piñeira, diputat de Cultura a la Diputació de Girona, i Quim Salvi, rector de la universitat, van concloure l'acte.

Clicant aquí trobareu el vídeo resum de l'acte.