Càtedra Josep Pla de literatura i periodisme

Es publica l'epistolari entre Josep Pla i Jaume Vicens Vives

Amb el títol 'L'hora de les decisions: Cartes 1950-1960', la Càtedra Josep Pla ha preparat l'edició de la correspondència d'una dècada entre els dos autors. El volum ha estat publicat per Edicions Destino, compta amb un pròleg de Joaquim Nadal.

L'hora de les decisions aplega totes les cartes que es conserven de les que es van escriure Josep Pla i Jaume Vicens Vives (un total de cinquanta-sis documents), més una dotzena d’altres corresponsals (Josep Quintà, Florentino Pérez Embid, Josep M. Cruzet, etc.) que ajuden a contextualitzar el diàleg entre l’escriptor i l’historiador. La dècada dels cinquanta, i encara (després de la mort prematura de Vicens) la dels seixanta, va ser per a aquells dos grans personatges
l’autèntica hora de les decisions: el moment de provar de veure quin podia ser el futur del país i com deslliurar-lo del pes de Franco i del franquisme.

L'edició ha anat a cura del filòleg i col·laborador de la Càtedra Josep Pla Dr. Guillem Molla (U. Massachussets-Amherst), i el volum compta amb un pròleg de l'historiador Joaquim Nadal.

Web de l'editorial