Campus Aigua

El campus Aigua organitza una jornada de formació per a tècnics municipals

El passat 9 d’abril va tenir lloc una matinal dedicada a debatre sobre els models de xarxes de sanejament amb ponents de l’àmbit local, l’empresa i el món de la recerca

L’estiu del 2018 es va constituir una taula de tècnics municipals amb l’impuls del campus Aigua i els tècnics de l’Àrea de Sostenibilitat, Medi Ambient, Participació, Seguretat i Cooperació de l’Ajuntament de Girona, amb l’objectiu de generar un espai de trobada entre els tècnics responsables de la gestió municipal de l’aigua i la universitat.

En aquest marc va tenir lloc la primera jornada de formació dirigida específicament a tècnics municipals. Aquesta va girar entorn de les xarxes de sanejament, la seva tipologia i experiències des de diferents àmbits. Hi van participar representants dels tres sectors implicats en la gestió de l’aigua: l’àmbit municipal, amb Ricard Tomàs d’Aigües de Manresa, l’àmbit privat, representat per en Narcís Pi de l’empresa ABM, i el mon de la recerca, amb l’Oriol Gutierrez de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA). D’aquesta manera es van poder confrontar opinions i exemples de caire divers. L’objectiu de la jornada era proporcionar informació i eines de decisió als tècnics municipals, a partir del debat i el coneixement de diferents experiències.

Aquesta és la primera d’una sèrie de jornades dissenyades en el si de la taula tècnica municipal, que tenen per objectiu fomentar la interlocució entre els responsables de la gestió municipal de l’aigua i altres agents implicats en el cicle de l’aigua, propiciant així la col·laboració i la transferència de coneixement.