Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

12/09/2012
La Generalitat atorgarà el segell d’excel·lència a l'European Master in Tourism Management (EMTM) de la UdG
imatge

El màster EMTM de la Universitat de Girona, amb estudiants de 26 països en la seva última edició, rebrà el segell de Màster d'Excel·lència. La Generalitat vol potenciar una vintena d'estudis de postgrau amb característiques comunes: classes en anglès, més de la meitat d'alumnes i professors estrangers i amb prestigi en el seu àmbit.

La Facultat de Turisme de la Universitat de Girona coordina el màster internacional EMTM. Les sigles volen dir European Master in Tourism Management. Es tracta d’un master Erasmus Mundus, és a dir, un màster avaluat i reconegut per la Unió Europea com a màsters exclusius i d’excel·lència, perquè fomenten la mobilitat dels estudiants gràcies a una generosa dotació de beques i, també, la dels professors, perquè s’atorguen partides específiques per atreure’n d’altres universitats. El fet que la UdG sigui, a més, universitat coordinadora d’un MEM, és un fet que cal valorar en extrem , perquè vol dir que, a l’excel·lència en la recerca i en la docència, s’afegeix la de la qualitat en la gestió. La UdG, a través de l’European Master in Tourism Management, és la universitat coordinadora del primer MEM europeu en turisme.

Un màster entre tres universitats

Els MEM han d’estar organitzats per consorcis formats per un mínim de tres universitats i s’han de cursar, per força, en un mínim de dues d’elles. L’EMTM es fa a la Universitat de Ljubljana, Eslovènia; a la Universitat de Syddan, Dinamarca, i a la UdG, que el coordina. Els estudiants del màster cursen un semestre a cada centre, que enfoca la docència i la recerca en turisme des d’àmbits diferents. D’aquesta manera, la docència a Dinamarca s’inscriu en l’àmbit d’Humanitats i s’especialitza en la sostenibilitat i la comunicació en la gestió del turisme. A Eslovènia, des dels estudis d’economia, s’estudia la gestió dels impactes mediambientals del turisme i les polítiques de turisme a la Unió Europea. A la UdG, amb Facultat de Turisme pròpia, es treballa en la gestió de la satisfacció del client, en la complexitat de les xarxes de relacions de les destinacions turístiques i en la gestió integral de destinacions turístiques. Aquest curs, a més, el màster ha incorporat un nou partner, la Sun-Yat-Sen University, de la Xina, líder al seu país en recerca en turisme. Els estudiants, podran demanar de fer-hi una estada de recerca.

Màster amb beques assegurades

El coordinador del l’European Master in Tourism Management, el professor Jaume Guia, explica que hi ha un sistema de beques que assegura que «vindran només els millors», perquè totes les sol·licituds són avaluades per un mecanisme que garanteix l’accés dels expedients més qualificats. Tot plegat és necessari perquè, de les trenta places, vint disposen de beques que poden arribar a suposar uns ingressos per a l’estudiant de fins a dos mil euros mensuals si la seva procedència és extracomunitària. El director fa èmfasi en el repartiment de les beques, que suposarà que n’hi hagi d’haver deu d’extracomunitaris, vuit de comunitaris i dos dels Balcans o Turquia. Vaja, tot un món. La matrícula dels dos anys de màster costa set mil euros per als estudiants de la UE i catorze mil per als estudiants no comunitaris. A més de les beques Erasmus Mundus, els estudiants del màster que no les sol·licitin o no les obtinguin poden acollir-se al programa ordinari de beques.

No és un babel, sinó una família

Justyna Klosowska, gestora administrativa de l’EMTM, destaca que els estudiants que s’inscriuen son disciplinats i competitius però que ells, com es veuen, en essència, és “com una gran família, molt motivada que de seguida es fa copartícep del màster”. La major part tenen entre 24 i 30 anys i duen a la motxilla experiències laborals en el sector. És a dir, que disposen d’una dosi, més gran o més petita, de realisme, que els organitzadors asseguren que és del tot necessària en un estudis que, un cop finalitzats, requeriran d’una implementació que els dugui a adequar els continguts teòrics a la realitat de cada país de procedència. A més dels aspectes sentimentals, per enfortir la xarxa d’estudiants dels MEM n’hi ha de ben pràctics, i els explica Klosowska: els estudiants Erasmus Mundus s’inscriuen a l’EMA, una borsa de treball global impulsada per la Unió Europea, la qual cosa contribueix a la inserció laboral dels estudiants, proporciona visibilitat internacional al màster i, de retruc, a la UdG.