Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Cßtedra Ferrater i Mora de Pensamiento Contemporaneo

Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani
Facultat de Lletres
Pl. Ferrater Mora, 1
17071 Girona mapa

SIMPOSI FRANCESC XAVIER LLORENS I BARBA

Els dies 25, 26 i 27 de novembre de 2015 tindrà lloc  a Vilafranca del Penedès el IV Congrés Català de Filosofia, organitzat per la Societat Catalana de Filosofia, filial de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), en col·laboració amb la Societat de Filosofia del País Valencià i l'Associació Filosòfica de les Illes Balears. L'objectiu és debatre els problemes que la filosofia té plantejats tant a casa nostra com arreu. La Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani és una de les entitats col·laboradores del Congrés.

Hi són convocats tots els professionals i institucions de qualsevol punt del domini lingüístic català l’activitat central dels quals sigui la filosofia. Es tractaran qüestions dels àmbits de la lògica, la filosofia del llenguatge, la filosofia de la ciència, la metafísica, la teoria del coneixement, la filosofia moral, la filosofia política, la filosofia del dret, l’estètica i teoria de les arts, l’antropologia filosòfica, la història de la filosofia, la història de la filosofia catalana, i l’ensenyament i didàctica de la filosofia. Per a més informació podeu consultar el lloc web del IV Congrés Català de Filosofia.

En el marc d’aquest Congrés, la tarda del dimecres 25 de novembre i el matí del dijous 26 de novembre, la Càtedra Ferrater Mora organitzarà un Simposi sobre la figura i l'obra de Francesc Xavier Llorens i Barba (1820 -1872).

Acabem d'obrir el període de presentació de comunicacions al Simposi. Per presentar-ne una, caldrà enviar un resum de 30 línies al comitè científic del Simposi a l'adreça electrònica dir.cfm@udg.edu, abans del dia 30 d'octubre del 2015.

Journal of Catalan Intellectual History

La revista Journal of Catalan Intellectual History, d’edició anglesa i catalana i editada per diverses universitats de parla catalana (Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat de València, Universitat de les Illes Balears), i tres Societats Acadèmiques (Societat Catalana de Filosofia, la Societat de Filosofia del País Valencià, Associació Filosòfica de les Illes Balears), acaba de publicar en format d'accés obert el nº 7&8 (2014).

El número dedica una especial atenció a la figura de Josep Ferrater Mora, ja que li dediquen articles Pompeu Casanovas, Jordi Sales, Josep-Maria Terricabras i Xavier Serra. També hi trobareu la bibliografia completa de Ferrater Mora i tres recensions de llibres seus o sobre el seu pensament.

El contingut es pot consultar accedint directament al text complet dels articles visitant la pàgina web de la revista, tant en anglès com en català.

Jornades

Aquest cicle de jornades, promogut des del Rectorat de la UdG, amb el títol “El procés, a debat: Debats universitaris sobre identitat nacional, dret a decidir i independència”, va tenir lloc a la Universitat de Girona entre el 9 d’octubre i el 4 de novembre. Les jornades van voler contribuir a la discussió seriosa i fonamentada sobre la situació política actual del país i, en particular, sobre l’anomenat procés sobiranista.

A l’adreça www.udg.edu/elprocesadebat podeu accedir als enregistraments en vídeo tant dels debats com de les conferències que van tenir lloc, per si no vareu poder assistir a les sessions.

Tant els debats com les conferències d’experts van ser un espai de discussió lliure que la Universitat de Girona va oferir a la comunitat universitària, però també, i, sobretot, al conjunt de la ciutadania gironina i catalana.

Obert el període d'acceptació de comunicacions al Simposi Mirabent

La Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani de la Universitat de Girona organitza cada any diversos actes, simposis i lliçons. Fins ara també ha dedicat sessions a pensadors catalans: el 2002 el Simposi es va dedicar a Ferrater Mora; el 2003, a Eusebi Colomer; el 2004 a Ramon Turró, el 2006 a Joaquim Xirau, el 2007 a Eduard Nicol, el 2008 a Eugeni d’Ors, el 2010 a Joan Maragall, el 2011 a Salvador Dalí, el 2012 a Francesc Pujols, i el 2013 a Joan Crexells

Ara ens plau informar-vos que els dies 11 i 12 de desembre del 2014 dediquem un Simposi al pensador català Francesc Mirabent, que es farà a la seu del Museu d’Història de Catalunya (Plaça de Pau, Vila, 3 – Palau de Mar, de Barcelona), entitat col·laboradora en l’organització del Simposi.

S'acaba d'obrir el període de presentació de comunicacions al Simposi. Per presentar-ne una, caldrà enviar un resum de 30 línies al comitè científic del Simposi a l'adreça electrònica dir.cfm@udg.edu, abans del dia 30 de novembre del 2014.

Obert el període d'acceptació de comunicacions al Simposi Mirabent