Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani

Pl. Ferrater Mora, 1
17071 Girona mapa

Publicació de l'obra guanyadora del II Premi d'Assaig Ferrater Mora

Ja ha sortit publicada l’obra guanyadora del II Premi d’Assaig Ferrater Mora, amb el títol Del silici a la raó. La xarxa com a continu en l'emergentisme de Ferrater Mora, de l’autor Josep Borrell Bueno.

El llibre fa un estudi de l’interès que tenia Ferrater Mora per les noves tecnologies, concretament de tot allò relacionat amb els ordinadors.

Un recorregut pel pensament de Ferrater és sempre un viatge interessant i  estimulant. Interessant perquè Ferrater sabia molt de moltes coses. Estimulant perquè sovint tanquem les pàgines de les seves obres amb preguntes que porten la nostra reflexió més enllà. Aquest treball comença volent defensar la possibilitat d’existència d’un nou nivell de realitat que se situaria a sobre del nivell físic i a sota dels nivells social i cultural, i que es desenvoluparia en paral·lel al nivell orgànic, que s’anomenaria «nivell xarxa».

La característica més notòria del nivell xarxa és la seva artificialitat. I aquest és un fet destacable perquè ens mostra com els humans hem sigut capaços de crear nous espais de realitat, un fet que mai fins ara no s’havia produït de forma tan clara i evident.

Podeu adquirir aquest llibre (en format paper, electrònic, o llicència de lectura on-line) a través de l’editorial Documenta Universitaria. La llicència de lectura on-line és gratuïta per als usuaris del Sistema de Biblioteques Universitàries de Catalunya a través del portal eDU-Library.

Amunt / Arriba / Top Inici

​SEMINARI DE GIORGIO AGAMBEN
"ARCHEOLOGIA DELLA POLITICA"

Ja es poden visionar a Internet els enregistraments de les lliçons que Giorgio Agamben va impartir a la Càtedra Ferrater Mora en el marc del Seminari "Archeologia della politica", que va tenir lloc a la Universitat de Girona del 7 a l'11 d'abril del 2014.

Podeu trobar les conferències en l'enllaç següent:

Amunt / Arriba / Top Inici

​VÍDEOS DEL CICLE DE CONFERÈNCIES "JUEVES, DONES I SÀVIES"

Ja es poden consultar a Internet els enregistraments d'aquest cicle de conferències organitzat conjuntament per l’Institut d’Estudis Nahmànides del Patronat Call de Girona i la Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani de la Universitat de Girona.

Podeu trobar les conferències en l'enllaç següent:

Amunt / Arriba / Top Inici

LA CÀTEDRA FERRATER MORA DE PENSAMENT CONTEMPORANI REP LA DISTINCIÓ JAUME VICENS VIVES A LA QUALITAT DE LA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA

En el marc de la Inauguració del curs acadèmic 2012-2013 del sistema universitari català que ha tingut lloc a la Universitat Pompeu Fabra, Josep-Maria Terricabras, director i fundador de la Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani, ha recollit el guardó Jaume Vicens Vives a la Qualitat de la Docència Universitària.

Lliurament de la Distinció

Claudi Alsina, secretari del Consell Interuniversitari de Catalunya, ha llegit l’acta del jurat que en l’àmbit de premis col·lectius ha concedit el guardó Jaume Vicens Vives a la Qualitat de la Docència Universitària a la Càtedra degana de la UdG. Els motius esmentats han estat per la difusió de l’obra i la Biblioteca de Ferrater Mora, pel debat i la reflexió que han aportat la llarga llista de convidats que durant vint anys han passat per les sessions de la Càtedra Ferrater Mora, per la plataforma on line i les activitats paral·leles de debat, reflexió i suport a la docència i a l’estudi de la Filosofia que la Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani organitza o col·labora.

Arxiu de notícies

Joan Vergés
El Dr. Joan Vergés Gifra, nou director de la Càtedra Ferrater Mora
El Dr. Josep-Maria Terricabras passa a ser Director Honorífic de la Càtedra FErrater Mora i el Dr. Joan Vergés Gifra n'assumeix la direcció executiva.
16/07/2014