Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani

Pl. Ferrater Mora, 1
17071 Girona mapa

Jornades

Aquest cicle de jornades està promogut des del Rectorat de la UdG, amb el títol “El procés, a debat: Debats universitaris sobre identitat nacional, dret a decidir i independència”, i tindrà lloc a la Universitat de Girona entre el 9 d’octubre i el 4 de novembre. El propòsit de les jornades és contribuir a la discussió seriosa i fonamentada sobre la situació política actual del país i, en particular, sobre l’anomenat procés sobiranista.

A banda de la lliçó inaugural, aquestes jornades tindran una periodicitat setmanal (una cada dimarts) i seguiran l’estructura següent: al matí, hi haurà un debat al voltant d’una pregunta clara (amb resposta sí/no) que enfrontarà quatre oradors; a la tarda, un expert internacional en la matèria discutida en el debat del matí farà una conferència a la seu que la UdG té a la Pl. Jordi de Sant Jordi, al centre de Girona. A l’adreça www.udg.edu/elprocesadebat podreu accedir al programa complet i a tota la informació sobre les Jornades.

Tant els debats com les conferències d’experts volen ser un espai de discussió lliure que la Universitat de Girona ofereix a la comunitat universitària, però també, i, sobretot, al conjunt de la ciutadania gironina i catalana. Us hi esperem, doncs!

Amunt / Arriba / Top Inici

Obert el període d'acceptació de comunicacions al Simposi Mirabent

La Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani de la Universitat de Girona organitza cada any diversos actes, simposis i lliçons. Fins ara també ha dedicat sessions a pensadors catalans: el 2002 el Simposi es va dedicar a Ferrater Mora; el 2003, a Eusebi Colomer; el 2004 a Ramon Turró, el 2006 a Joaquim Xirau, el 2007 a Eduard Nicol, el 2008 a Eugeni d’Ors, el 2010 a Joan Maragall, el 2011 a Salvador Dalí, el 2012 a Francesc Pujols, i el 2013 a Joan Crexells

Ara ens plau informar-vos que els dies 11 i 12 de desembre del 2014 dediquem un Simposi al pensador català Francesc Mirabent, que es farà a la seu del Museu d’Història de Catalunya (Plaça de Pau, Vila, 3 – Palau de Mar, de Barcelona), entitat col·laboradora en l’organització del Simposi.

S'acaba d'obrir el període de presentació de comunicacions al Simposi. Per presentar-ne una, caldrà enviar un resum de 30 línies al comitè científic del Simposi a l'adreça electrònica dir.cfm@udg.edu, abans del dia 30 de novembre del 2014.