Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani

Pl. Ferrater Mora, 1
17071 Girona mapa

Journal of Catalan Intellectual History

La revista Journal of Catalan Intellectual History, d’edició anglesa i catalana i editada per diverses universitats de parla catalana (Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat de València, Universitat de les Illes Balears), i tres Societats Acadèmiques (Societat Catalana de Filosofia, la Societat de Filosofia del País Valencià, Associació Filosòfica de les Illes Balears), acaba de publicar en format d'accés obert el nº 7&8 (2014).

El número dedica una especial atenció a la figura de Josep Ferrater Mora, ja que li dediquen articles Pompeu Casanovas, Jordi Sales, Josep-Maria Terricabras i Xavier Serra. També hi trobareu la bibliografia completa de Ferrater Mora i tres recensions de llibres seus o sobre el seu pensament.

El contingut es pot consultar accedint directament al text complet dels articles visitant la pàgina web de la revista, tant en anglès com en català.

Amunt / Arriba / Top Inici

Jornades

Aquest cicle de jornades, promogut des del Rectorat de la UdG, amb el títol “El procés, a debat: Debats universitaris sobre identitat nacional, dret a decidir i independència”, va tenir lloc a la Universitat de Girona entre el 9 d’octubre i el 4 de novembre. Les jornades van voler contribuir a la discussió seriosa i fonamentada sobre la situació política actual del país i, en particular, sobre l’anomenat procés sobiranista.

A l’adreça www.udg.edu/elprocesadebat podeu accedir als enregistraments en vídeo tant dels debats com de les conferències que van tenir lloc, per si no vareu poder assistir a les sessions.

Tant els debats com les conferències d’experts van ser un espai de discussió lliure que la Universitat de Girona va oferir a la comunitat universitària, però també, i, sobretot, al conjunt de la ciutadania gironina i catalana.

Amunt / Arriba / Top Inici

Obert el període d'acceptació de comunicacions al Simposi Mirabent

La Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani de la Universitat de Girona organitza cada any diversos actes, simposis i lliçons. Fins ara també ha dedicat sessions a pensadors catalans: el 2002 el Simposi es va dedicar a Ferrater Mora; el 2003, a Eusebi Colomer; el 2004 a Ramon Turró, el 2006 a Joaquim Xirau, el 2007 a Eduard Nicol, el 2008 a Eugeni d’Ors, el 2010 a Joan Maragall, el 2011 a Salvador Dalí, el 2012 a Francesc Pujols, i el 2013 a Joan Crexells

Ara ens plau informar-vos que els dies 11 i 12 de desembre del 2014 dediquem un Simposi al pensador català Francesc Mirabent, que es farà a la seu del Museu d’Història de Catalunya (Plaça de Pau, Vila, 3 – Palau de Mar, de Barcelona), entitat col·laboradora en l’organització del Simposi.

S'acaba d'obrir el període de presentació de comunicacions al Simposi. Per presentar-ne una, caldrà enviar un resum de 30 línies al comitè científic del Simposi a l'adreça electrònica dir.cfm@udg.edu, abans del dia 30 de novembre del 2014.

Obert el període d'acceptació de comunicacions al Simposi Mirabent