L’activitat té lloc del 22 al 26 de juny i compta amb la participació de més d’una trentena de joves provinents de diversos instituts de la demarcació de Girona.
La Universitat de Girona (UdG) va iniciar ahir la 16a edició del Campus PreBAT, un programa adreçat a estudiants que han finalitzat 4t d’ESO i que tenen interès per endinsar-se en el món de la recerca. L’activitat té lloc del 22 al 26 de juny i compta amb la participació de més d’una trentena de joves provinents de diversos instituts de la demarcació de Girona.
Durant aquesta setmana, els participants tindran l’oportunitat de conèixer de primera mà la tasca investigadora que es duu a terme a la UdG, així com familiaritzar-se amb els diferents àmbits de coneixement, els estudis que s’hi poden cursar i les vies d’accés a la universitat. El programa també inclou la presentació de diversos serveis universitaris, com les biblioteques, el servei d’esports, el servei de llengües o el CIAE.
El campus ofereix activitats repartides entre els diferents espais universitaris —Barri Vell, Centre i Montilivi— amb l’objectiu de mostrar la diversitat de disciplines i projectes de recerca de la institució. Els estudiants podran conèixer de prop el treball dels investigadors i investigadores i participar en experiències pràctiques que fomenten la curiositat científica.
Benvinguda i presentació del Campus PreBAT
Al llarg de la setmana es duran a terme un total de 15 tallers, coordinats per una trentena d’investigadors i investigadores de la UdG. Les propostes abasten temàtiques variades, com la simulació d’un judici, un taller d’arqueologia, activitats de recerca a la biblioteca o un debat sobre l’ús de la intel·ligència artificial a les aules.
El Campus PreBAT s’emmarca dins les accions de la UdG per reforçar els vincles amb l’educació secundària i té com a objectiu captar i retenir talent preuniversitari, despertant vocacions i fomentant l’interès pel coneixement i la investigació.