La síndica, Montserrat Palma, intervé com a ponent en una sessió dedicada a les bones pràctiques en el sistema català de recerca.
El passat 12 de maig, la síndica
de la Universitat de Girona, Montse Palma, va participar com a ponent en la
jornada «Les bones pràctiques en la recerca a Catalunya», organitzada pel
Comitè per a la Integritat en la Recerca de Catalunya (CIR-CAT) amb la col·laboració
del Departament de Recerca i Universitats.
La iniciativa tenia com a
objectiu analitzar com es gestionen els conflictes d’integritat en la recerca i
fomentar l’intercanvi d’experiències per consolidar una cultura basada en bones
pràctiques que reforci la qualitat i l’impacte científic.
Durant la jornada es van abordar
temes diversos, com ara la tipologia i les funcions dels comitès d’ètica segons
el seu àmbit d’actuació, el marc normatiu que els regula, les pràctiques dels
centres del sistema CERCA i el procés de redacció i revisió del codi d'ALLEA.
També es van dur a terme taules rodones sobre bones pràctiques tant en centres
de recerca com en universitats.
En l’esdeveniment hi van
participar més de vuitanta persones procedents de centres CERCA i universitats
catalanes, que van poder seguir les sessions tant presencialment com en línia.
Notícies relacionades