Investiga > Investigación e Innovación Responsable > HRS4R > OTM-R
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Investiga

OTM-R

Open Transparent Merit-baset Recruitment of researchers

Con la tarea de revisar los procesos de selección y contratación de investigadores para la adaptación progresiva al sistema OTM-R.

El grup de treball OTM-R va revisar i definir els processos de selecció i contractació d'investigadors per a l'adaptació progressiva al sistema OTM-R.

La política OTM-R es va aprovar  en CdG 10/2021, de 13 de desembre de 2021

La UdG ha de vetllar per la implementació d'un programa de formació adequat per a tots els actors clau, inclosos els membres de les comissions de selecció, el personal administratiu implicat en els processos de selecció, els membres dels consells d'administració i dels departaments i instituts de recerca.

Es promou l'ús d'eines electròniques per a tot el procés de selecció, considerant anuncis d'ocupació, sol·licituds i informes sobre el procés de selecció per reduir la càrrega administrativa per als candidats i les comissions de selecció.

Per a les fases de reclutament on hi ha participació activa dels candidats, s'han desplegat íntegrament les eines electròniques disponibles:

• Totes les places de recerca  obertes s'anuncien al tauler d'anuncis electrònic de la UdG, on es posa a disposició dels candidats tota la informació rellevant.
  • Ja estan disponibles els formularis de presentació electrònica per als sol·licitants. Vegeu, per exemple, https://aserv2.udg.edu/RegistreElectronic/FormulariPlacaRecerca.aspx .
  • S'han habilitat videotrucades o canals similars per a entrevistes i sessions síncrones.
  • Tot el procés de comunicació amb els sol·licitants es realitza a través de sistemes de notificació electrònica.

Amb la consolidació de l'ús d'eines electròniques impulsat per la pandèmia de la COVID-19, la UdG fa un pas més cap a l'administració electrònica en els processos de contractació dins de l'acció A16.

El desplegament de l'administració electrònica mitjançant solucions pròpies desenvolupades i comercials formalitza el sistema de gestió de la qualitat per a OTM-R. Ha de documentar processos, procediments i responsabilitats per a la consecució de polítiques i objectius de qualitat, i complir amb els requisits de la tramitació electrònica completa. L'objectiu final és establir un sistema robust i fiable que millori la rapidesa, l'eficiència i la transparència en el procés global de contractació.

Adaptació al nou marc normatiu espanyol i millora de la fase de selecció i avaluació per a la contractació d'investigadors postdoctorals finançats amb recursos competitius d'R+D.  Aquest procediment de contractació s'ha d'implementar utilitzant eines d'administració electrònica d'acord amb les accions A15 (Ús d'eines electròniques per a la contractació) i A16 (sistema d'administració electrònica i gestió de la qualitat de les OTM-R en la contractació).

Dirigit a millorar la comunicació amb els sol·licitants un cop finalitzats els processos de selecció (comunicació ex post), proporcionant un feedback adequat als candidats avaluats i entrevistats.

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.