Investiga > La Recerca en la UdG > Líneas de investigación > Detalle
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Investiga

Línia de recerca: Estudi del canvis cel•lulars i moleculars induïts per estimulació intracranial profunda (DBS), una tècnica aplicada en la malaltia de Parkinson

Tot i que la tècnica d’estimulació intracranial profunda (DBS) es una teràpia que s’aplica habitualment en malalts de Parkinson i s’utilitza també en altres malalties neurològiques, es coneix molt poc dels canvis induïts per la DBS en les diferents àrees cerebrals. Mitjançant tècniques cel.lulars i moleculars estem estudiant els canvis induïts al cervell per les teràpies d’estimulació intracranial que s’apliquen en la malaltia de Parkinson. Col•laborem amb neuròlegs experts en l’aplicació de DBS en pacients i neurocientífics especialitzats en l’aplicació de DBS en models animals del Departament de Neurologia de la Universitat de Maastricht i amb el Dr. David Genís, neuròleg expert en trastorns del moviment de l’Hospital Josep Trueta i integrant del grup de recerca “Grup Neurodegeneració i Neuroinflamació” de l’IdIBGi.

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom
2407 Biologia cel•lular
2490.03 Neurobiologia molecular
3205.07 Neurologia

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.