Investiga > La Recerca en la UdG > Líneas de investigación > Detalle
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Investiga

Línia de recerca: Processos catalítics

Disseny de nous complexos de metalls de transició per al seu potencial ús com a catalitzadors en processos d'alt interès industrial i/o tecnològic. Els lligands són espècies de tipus homo- i heterobidentat, o molècules orgàniques amb major capacitat coordinant (tri- tetra- pentadentats...). Es porta a terme la caracterització dels complexos preparats i l'avaluació de la seva activitat catalítica a petita escala, incloent processos de carbonilació de substrats funcionalitzats (hidroformilació, hidroesterificació i hidrocarboxilació), epoxidació i/o cis-dihidroxilació d'olefines, hidroxilació d’enllaços C-H alquílics, hidrogenació, transferència d'hidrogen, formació d'enllaços carboni-carboni i carboni-heteroàtom, o processos de cicloaddició [2+2+2]. L'avaluació de l'activitat dels complexos preparats, conjuntament amb l'estudi mecanístic del procés catalític (fent ús de l’espectrometria de masses amb ionització per electrospray) permet re-dissenyar l'estructura del catalitzador, amb la introducció de nous lligands o grups funcionals per tal d'augmentar-ne la quimio- i regioselectivitat. S'inclou també l'estudi de processos enantioselectius mitjançant l'ús de lligands òpticament purs.

Grups de recerca vinculats

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom
2210.01 Catàlisi
2303.29 Elements de transició
2306.11 Compostos organometàl•lics

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.