Instituts > Novetats sobre la plaga de la papallona del boix

Institut de Medi Ambient

Novetats sobre la plaga de la papallona del boix

El pròxim 18 de març se celebra la jornada tècnica en línia titulada “Noves dades sobre la situació actual de la papallona del boix (Cydalima perspectalis) a Catalunya” organitzada per la Generalitat de Catalunya.

El boix (Buxus sempervirens) és una espècie molt important que conforma diversos hàbitats forestals a Catalunya. Però actualment, aquest element tan simbòlic del patrimoni natural es troba greument amenaçat, degut al gran impacte generat per l’eruga del boix (Cydalima perspectalis). Aquest lepidòpter, d’origen asiàtic, forma grans poblacions que defolien el boix, causant una greu problemàtica ambiental.

Degut a l’impacte d’aquesta espècie invasora, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, de la Generalitat de Catalunya, amb la participació de la Universitat de Girona, amb les empreses SENPLAG i ORIUS, està realitzant un projecte per la gestió de la plaga de l’eruga del boix a Catalunya. Concretament els investigadors de l’Institut de Medi Ambient (Dr. Jordi Bou i Dr. Lluís Vilar), amb la participació d’estudiants de la Facultat Ciències (Fiona Corominas i Yaiza Penís), desenvolupen un estudi sobre el grau de danys que causa la plaga al boix, en les parcel·les experimentals de la Generalitat de Catalunya.

El pròxim dijous 18 de març, es realitzarà una jornada tècnica en línia, organitzada per la Generalitat de Catalunya, on s’explicaran les novetats referents a la papallona del boix i la seva afectació a Catalunya. Entre les presentacions programades, els investigadors de la UdG, explicaran els primers resultats obtinguts en els assajos realitzats.

Programa de la jornada: http://www.gremijardineria.cat/wp-content/uploads/2021/03/En-linia_180321_210794-Papallona-del-boix.pdf

Més informació sobre Cydalima perspectalis: http://invasiber2.org/fitxa_detalls.php?taxonomic=4&id_fitxa=180

Més informació sobre el projecte (pròximament): https://www.researchgate.net/project/Conservation-of-Buxus-sempervirens-in-the-Northeastern-Iberian-Peninsula