Instituts > Pep Valsalobre (ILCC) i Vicent Melchor (UAB) publiquen l'edició crítica de 'Lucrècia' de Joan Ramis

Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Publicada per Edicions Vitel·la, és la primera mostra d’una obra neoclàssica en la literatura catalana

Des d’ara, podem llegir una obra canònica de la tradició literària catalana en tot el seu esplendor i mèrit.

Lucrècia (1769), una tragèdia que agafa com a tema un episodi llegendari romà, és la primera obra de teatre de Joan Ramis. La primera i la més interessant, segons el judici unànime de la crítica. Lucrècia constitueix la primera mostra d’una obra neoclàssica en la literatura catalana. Els elements classicistes d’inspiració francesa es completen amb l’exaltació dels valors de l’il·luminisme burgès: la virtut, la fidelitat conjugal, la justícia, etc. I, contra la tirania, la insubmissió revolucionària.

Més de dos segles després d’haver estat escrita ens continua parlant i emocionant per la perennitat dels valors que exposa (l’exercici de la virtut, la lluita contra la tirania), i també ens demostra sense dubtes que la llengua i la literatura catalanes no eren incapaces per se per crear obres d’art.

Pep Valsalobre i Vicent Melchor (eds.), Joan Ramis i Ramis, Lucrècia.

Bellcaire d'Empordà: Edicions Vitel·la, Col. Philologica, 2019, 226 pp. ISBN: 978-84-943839-9-1

Web de l'editorial