Grupos de investigación > LIBERI > Proyectas de investigación > The recognition of cultural diversity in schools
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

The recognition of cultural diversity in schools in California and Catalonia through collaboration with community education projects

Projecte de recerca

Període 2015

El present projecte de recerca està contextualitzat en el marc d’una estada de recerca del professor Edgar Iglesias com a "Visiting Scholar" a la Stanford Graduate School of Education. Aquesta estada d’investigació va ser aprovada pel Comitè de Zona SHIPS de la Stanford Graduate School of Education (abril de 2015). L’estatus de professor visitant es va concedir durant el període comprès entre el 15 de setembre i el 15 de desembre de 2015.

A partir d’una dimensió comparativa entre Califòrnia i Catalunya, s’estableix la següent pregunta d’investigació: quines condicions afavoreixen el reconeixement de la diversitat cultural a les escoles a partir de la col·laboració establerta per aquestes amb els projectes d’educació comunitària?

Amb aquesta finalitat, els objectius de la recerca són:

Identificar les condicions que afavoreixen el reconeixement de la diversitat cultural per part de les escoles a partir de la col·laboració amb projectes d’educació comunitària.

En particular, aquells que permeten obtenir els següents resultats d’inclusió educativa:

• Reforç de les expectatives socio-acadèmiques
  • Promoció del reconeixement de diverses formes d’implicació familiar en el procés educatiu i construcció de significats educatius conjunts
  • Sostenibilitat d’objectius educatius compartits entre escoles i projectes d’educació comunitària

PUBLICACIONS

• Iglesias, E., López-Crespo, S., Muñoz, J. L., & Tarrés, A. (2019). Alianzas entre centros escolares y organizaciones de apoyo socioeducativo en torno al soporte escolar. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 34, 163-177. doi: 10.7179/PSRI_2019.34.11
  • Iglesias-Vidal, E., & Espona-Barcons, B. (2017). Propuestas para el desarrollo de la interculturalidad en la educación en el tiempo libre de base comunitaria en Catalunya. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria30, 145-157. doi: 10.7179/PSRI_2017.30.10 Enllaç
  • Iglesias, E. (2015). Educación intercultural en el tiempo libre. Acción educativa en tiempos neoliberales. Editorial Popular: Madrid
  • Iglesias-Vidal, E. (2014). La formación en interculturalidad en la educación en el tiempo libre: necesidades y estrategias desde una perspectiva de competencias interculturales. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado17(2), 167-182. Enllaç

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.