Grupos de investigación > LIBERI > Proyectas de investigación > Los Centros de Verano: Una oportunidad 360
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Els Casals d’Estiu: Una oportunitat 360. Cap a una política educativa i inclusiva en el temps d’estiu

Projecte de recerca

Període 2020-2021

L’objectiu central d’aquest estudi són els casals d’estiu en la política pública.

La recerca se centrarà prioritàriament en la promoció i paper que hi tenen els ajuntaments. En aquest sentit, més enllà de l’anàlisi de la política pública municipal, també s’indagarà quines accions s’estan portant a terme des d’altres nivells de l’administració pública (consells comarcals, mancomunitats, diputacions, demarcacions territorials o la mateixa Generalitat de Catalunya) per tal de promoure i garantir l’equitat i qualitat dels casals d’estiu.

La hipòtesi de partida és que en l’administració local de Catalunya hi conviuen diferents models a l’hora de donar resposta a les necessitats que els infants i les seves famílies tenen en el temps de vacances escolars. L’estudi ha de permetre copsar les diferents opcions de posicionament i d’oferta davant aquesta realitat diversa quan a l’oferta pública de casals d’estiu i ha d’aprofundir en els seus plantejaments de política pública, d’oferta equitativa i de qualitat, així com les possibilitats de connexió entre els diversos agents educatius de cada territori. La seva finalitat es concreta, doncs, en situar la necessitat de l’impuls d’una política pública de casals d’estiu i donar orientacions clares i viables per avançar en aquest àmbit a curt i mitjà termini, amb una clara perspectiva d’equitat i inclusió.

Contracte de recerca amb la Fundació Jaume Bofill.

Investigador principal: Pere Soler Masó

Transferència

• Iglesias Vidal, E. y Soler Masó, P. (2022) Possibilitats i complicitats entre el lleure educatiu i l’escola. Guix. Elements d’acció educativa. 492, (12,17)
  • Iglesias Vidal, E. y Soler Masó, P. (2022) Posibilidades y complicidades entre el tiempo libre educativo y la escuela.  Aula de innovación educativa, 319 (10, 15)
  • Soler Masó, P., Iglesias Vidal, E., Turón Pèlach, N., & Casas, C. (2022). Els Casals d'Estiu: una oportunitat 360. Guia per a la seva implementación municipal.
  • Iglesias, E.; Soler, P. y Espona, B. (2020) El lleure educatiu d’estiu a la ciutat de Barcelona. Guia de suport i orientacions pedagògiques. Direcció de Ciutat Educadora i Cultura als Barris - Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona (1-47) Enllaç.
  • Soler, P. (2019). Cent vint-i-cinc anys de les colònies per a infants a Catalunya. La diversificació d’una experiència extraordinària. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, (71), 129-147. Enllaç
  • Entrevista a Pere Soler, coautor de la guia Els casals d’estiu: una oportunitat 360https://fundaciobofill.cat/blog/lleure-educatiu-dret-universal-garantit

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.