Grupos de investigación > LIBERI > Proyectas de investigación > Análisis de las actuaciones y proyectos en materia de juventud
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Els tècnics de joventut a les comarques de Girona

Projecte de recerca

Recerca

Període 1997-1998

L’estudi parteix de la realitat formativa que tenen els tècnics de joventut: es constata que no hi ha una formació concreta que ajudi a trobar elements metodològics i referents clars per tal d’ajudar a fer propostes d’actuació possibles i adients a les demandes juvenils.

Parteix d’un recull de dades (catàleg de places, funcions assignades, nivell de formació, etc.) per arribar a establir quin hauria de ser el seu currículum formatiu bàsic. Per això també ens fa un anàlisi de les actuacions i projectes que configuren el que s’entén per política de joventut a les comarques gironines a partir de l’establiment d’un cens dels diferents perfils tècnics que treballen en aquestes àrees tant a nivell municipal com comarcal amb la finalitat d’arribar a definir les actuacions actuals i les necessitats de formació que se’n deriven.

Recerca finançada per la UdG. Ref.: Projecte/000593 S-UdG97/189

Investigador principal: Pere Soler Masó

Publicacions

• Soler, P.; Feu, J.; Fullana, J.; Pallisera, M.; Planas, A.; i Vila, J. (2002). El perfil professional del tècnic de joventut: anàlisi de la realitat a les comarques gironines. Revista Catalana de Pedagogia. Institut d’Estudis Catalans, (1), 233-253. Enllaç

Transferència

• Soler, P. (2005). Les polítiques de joventut a Catalunya durant el període democràtic. Educació i història, (8), 283-307 Enllaç
  • Soler, P. (2004). Les polítiques de joventut a Catalunya. En Reguillo, R.; Feixa, C.; Valdez, M.; Gomez-Granell, C. i Pérez-Islas, J.A (coord.), Temps d’Híbrids. Entre segles. Joves Mèxic-Catalunya (p. 80-89).
  • Soler, P.; Bayot, A. i Vila, J. (2003). Pautes para la elaboración de planes integrales de juventud: una propuesta desde el contexto de Cataluña. Jóvenes: revista de estudios sobre juventud, (18), 60-89. Enllaç
  • Soler, P. (2003). Evolució, anàlisi i reptes de les polítiques de joventut. Una reflexió des de la realitat catalana. En Serra, S. i Sureda, B. (coord.), Els joves a l’època contemporània. XXI Jornades d’Estudis Històrics Locals (p. 81-98).

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.