Grups de recerca > BASE3D comparteix els resultats dels seus projectes que sumen 3,7 milions d’euros.

Grup de Recerca en Enginyeria de Procés, Producte i Producció

El Grup de Recerca en Enginyeria de Producte, Procés i Producció (GREP) de la Universitat de Girona, participa a l'assemblea de BASE3D que és una agrupació de diversos centres d’investigació amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament tecnològic, la investigació i la innovació al voltant de la impresió en 3D.

L’assemblea de BASE3D proposa augmentar el TRL ‘Technology Readiness Level’, el nivell de preparació tecnològica dels diferents àmbits d’actuació de la producció en tecnologia de la fabricació aditiva. Així, els diferents grups de recerca d’arreu de Catalunya que treballen per a superar els reptes de la fabricació i millora de tecnologia en 3D, uneixen forces per avançar en la innovació i l'aplicació futura de la impressió 3D.

Els quatre projecte en els quals es treballa sumen una inversió global de 3’7 milions d’euros que ha estat cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

El GREP de la Universitat de Girona forma part d’aquesta estructura de recerca que està investigant en els següents programes d’innovació:

LIGHT3D, que se centra en tecnologies de làser i ultra llum, liderat per Leitat; FUSE3D, que es focalitza en la deposició de material semifós, amb l'Hospital Sant Joan de Déu al capdavant; INK3D, participat pel GREP de la UdG, que es dirigeix ​​a la investigació de tecnologies per a la deposició de tints continus i és liderat pel grup de recerca BBT de la Universitat Politècnica de Catalunya; i finalment, HYBRI3D, projecte dirigit pel CIM de la UPC que investiga la hibridació multimaterial.

BASE3D compta amb el suport dels fons FEDER de la UE i del Departament d'Economia i Coneixement i de la Conselleria d'Universitats i Recerca de la Generalitat. El consorci està participat, a més, pel Centre Tecnològic LEITAT, l’Institut Català d’Investigació Química, l’Institut d’Investigació d’Energia de Catalunya, l’Hospital Sant Joan de Déu, la Fundació Privada per a la Investigació i la Docència Sant Joan de Déu, la fundació Eurecat, l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya, l’Institut Químic de Sarrià, la Universitat de Girona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona, totes elles coordinades pel CIM de la UPC.

L'assemblea general ha estat l’última trobada de tots els partners i ha servit per tancar l’any 2021.

Girona, 3 de febrer de 2022.