Grups de recerca > L'Associació d'Estudiants de Ciència Política de la UdG organitza una sortida a Andorra

Grup de Recerca en Ciència Política

El passat 19 i 20 d’abril de 2018, l’Associació d’Estudiants de Ciències Polítiques i de l’Administració de la Universitat de Girona va organitzar una sortida extraordinària per així conèixer les característiques sociològiques, històriques, polítiques i institucionals del nostre país veí, Andorra. Així, un grup d’alumnes, on hi havia representació de tots els cursos del grau, juntament amb tres membres docents de l’Àrea de Ciència Política, van emprendre aquest viatge de coneixement. Primerament, es visità la seu de l’Institut d’Estudis Andorrans, ubicat a la Parròquia de Sant Julià de Lòria. Allà, distints experts del Centre de Recerca Sociològica d’Andorra i del Centre d’Estudis Històrics i Polítics, impartiren un didàctic seminari explicant l’evolució històrica i sociopolítica que s’ha desenvolupat al territori des dels seus inicis fins a l’actualitat.

Després del seminari, que donà les claus tenir una millor perspectiva de les característiques del país, es donà temps lliure per a poder gaudir dels encants d’Andorra i, tanmateix, fer cohesió de grup entre els diferents cursos –també era un dels objectius de la sortida.

L’endemà, a Andorra la Vella, els assistents van visitar la històrica Casa de la Vall d’Andorra, que havia funcionat com a seu parlamentària des de principis del segle XVIII fins el 2011, any en què es construí el Consell General d’Andorra el qual  fou visitat a continuació. És aquí, on els estudiants de CPA van poder gaudir d’una explicació il·lustre, ja que la Subsíndica general, la Sra. Mònica Borrell Tuset, molt amablement i de manera molt propera, els va rebre i els va explicar fil per randa la situació política i institucional actual, així com tots els processos internacionals que ha emprès el país darrerament per tal que els presents entenguessin què succeeix a aquest petit país dels Pirineus.q

Els participants d’aquest petit viatge van quedar molt satisfets amb l’experiència viscuda. Finalment, des de la Junta de l’Associació d’Estudiants de Ciències Polítiques de la Universitat de Girona, volem agrair la col·laboració de tots els òrgans que van permetre que s’assolís un nou horitzó vers Andorra i, sobretot, a totes aquelles persones del grau i l’Àrea que van fer que aquesta activitat fos immillorable i irrepetible.

Text redactat pels membres de l'Associació d'Estudiants de Ciències Polítiques i de l'Administració.